vienas balss vērtība

Pēdējai Partijai viena vēlētāja balss ir izmaksājusi nedaudz vairāk kā 2 santīmi. Tuvu pie  8500 vēlētāju, 200Ls izdevumi Laimes Lācim. Reklāmā iztērēta apaļa nulle. Cik citiem? Te būs – savadīju datus no cvk.lv un knab.lv, redz kāda tabuliņa sanāca:

Patiesie vēlēšanu uzvarētāji un zaudētāji kā uz delnas, bet man skatoties uz šiem cipariem radās daži jautājumi:

  1. Laikā, kad visapkārt visi runā par cik-tur-to-simtu-miljonu latu ietaupīšanu un tiem pašiem vēlētājiem draud ar kārtējo pensiju un algu griešanu, cik ētiski ir smadzeņu skalošanai izdot 3,6 miljonus latu?
  2. Vienotībai ir saziedoti gandrīz 600 000 Ls, ZZS – ap 420 000 Ls, SC – gandrīz 700 000 Ls. Cilvēki, kuri ziedoja šīm partijām taču cer saņemt (kaut vai ekonomikas uzlabošanas un uzņēmējdarbības vides uzlabošanas veidā) šo naudu atpakaļ, ne?  Vai šīs, pie varas esošās partijas un to cilvēki var apliecināt, ka tagad viņiem nekādīgi nav jāatstrādā ziedojumi?
  3. Varbūt tomēr ir pienācis laiks aizliegt politisko reklāmu vismaz 3 mēnešus pirms vēlēšanām? Tad vismaz politiķi būs spiesti ieklausīties vēlētāju viedokļos un sākt reāli strādāt – piedalīties diskusijās, pārliecināt par savu viedokli un būtu spiesti pazaudēt savu komforta zonu, jo vēlētāji vairs netiktu zombēti.

 

 

5 Responses to vienas balss vērtība

  1. Iepludinaat ekonomikaa vairaakus miljonus ir pat ljoti apsveicami. Katraa zinjaa labaak, nekaa piesarnjot dabu ar Makrofleksa izbaazni. Nekas nav ziedots, nekas nav izteereets, neviens nav ieveeleets, nekas nav jaatstraadaa, jo vispar nav jastradaa. Ideaals latviesha politiskais redzejums

    • aldis hofmanis

      Klau, bet kāpēc tad tiem dižajiem strādātājiem tik ļoti jāreklamējas? Vai tad viņiem darbi neiet pa priekšu?
      Un miljonus ekonomikā var pludināt dažādi, ne vienmēr tai jābūt politiskā reklāma, jo , ja tā, tad tas nozīmē, ka miljoni ir atrauti citām, bieži vien svarīgākām lietām. That’s reality, reality bites.

  2. ideālā pasaule neeksistē, līdz ar to visi mediji ir +- pērkami, un lai dabūtu savu ziņu cauri par to ir jāmaksā. Domāju, ka īpašu alternatīvu nav. Jūsu 2s par balsi vienlaikus nozīmē arī to, ka neieguvāt 5%, vai ne. Tātad tas nav relevants rādītājs.

  3. aldis hofmanis

    Alternatiiva ir. Tikai ir janoņem klapes no acīm un jāpaskatās plašāk. To, ka nav alternatīvas , tev ir iestāstījušitie, kuri grib, lai vēlētāji ir dumji un manipulējami.
    Alternatīva ir aizliegt politisko reklāmu.

  4. Diemžēl politiskās reklāmas aizliegumi neko nemainīs, jo problēma ir pašos vēlētājos, kuru izpratne par poltiku un ekonomiku ir ļoti vāja. Kamēr cilvēki turpinās ticēt murgiem par ”ekonomikas sildīšanu”, ”iekšējo devalvāciju”, ”lata stabilitāti” un tamlīdzīgām blēņām, tikmēr politiķi turpinās solīt neizpildāmas lietas, lai tikai sagrābtu varu, uzpērkot spiediena grupu atbalstu, lai tikai turpinātu savu politisko eksistenci.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>