vērojumi restorānā

Strādājot restorānā aiz bāra letes ir  ļoti interesant pavērot cilvēkus. Kā un kādi viņi ierodas restorānā, kāds ir veids kā tiek pasūtīti dzērieni un ēdieni un galu galā – kā viņi iet prom. Lielākā daļa nāk pašapzinīgi un cieņpilni un, liekas, viņiem ir labi, ja vien ēdiens un dzērieni ir  pasniegti pieklājīgā laika posmā un kvalitātē. No malas izskatās, ka apkalpojošais personāls tiek uztverts kā tādas labās laumiņas, kas izpilda jebkuru vēlēšanos.  Parasti tie ir pusmūža pāri vai lielākas kompānijas pusmūža vai sirmā vecumā un, kā likums, vīrieši nosaka toni. Savukārt cita aina pavēršas, ja ierodas jaunieši – vadošo lomu parasti spēlē meitenes, ar hostesēm (tās ir vietu ierādītājas) parasti runā meitenes un dzeki gandrīz vai tiek vilkti aiz rociņas. Eh, pasaule, uz kurieni tu ej? Ai nē, ir viens brīdis, kad meitenes izliekas, ka viņu nav klāt. Kad tiek vilkti laukā naudas maki. :)
Tie, kas ierodas  vieni paši, ir īpaša kategorija – parasti uzreiz zin, ko dzers un  ēdīs, ātri izdara savu darāmo un prom ir. Pat nepagūstam pateikt paldies par sūri grūti pelnītas naudiņas atstāšanu tieši mūsu restorānā. :)
Pati briesmīgākā kategorija ir ferry-rush atpūtnieki, kuri ir iedomājušies, ka pilnā restorānā  7 cilvēku kompānija varēs dabūt dzeramos (3 dažādu veidu margaritas, martini vai mojitos :) ), ēdamos un ekselentu servisu 20 – 25 minūtēs līdz prāmja atiešanas laikam (paldies McDonalds par vārda restorāns nonivelēšanu visās nozīmēs).
Atkāpe – restorāns Bay Moorings, kurā es strādāju, atrodas West Vancouver mazā ciematiņā Horseshoe Bay, no kurienes atiet prāmji uz Vankūveras salu (Nanaimo pilsētu), Sunshine Coast (jauko pilsētiņu Gibsons, kur dzīvo mans draugs Maiks) un Bowen island (jā, jā to pašu, kur izcilais Tuscany restaurant un slikti menedžētais Doc Morgan). Līdz ar to serviss ir orientēts un liela daļa klientu ir prāmju pasažieri. Un, atkal liela daļa no tiem,  jau pastāvīgie klienti.
Tātad, nākamā kategorija ir tie paši pastāvīgie klienti – ierodas kā dārgi, sen neredzēti ciemiņi un arī attiecīgi tiek uzņemti. Ko tik vien cilvēki nedara, lai iesistu skanošo
Nākamie ir tādi, kas nāk paēst un padzert pa velti. Nu labi, vismaz par puscenu. Kā to izdarīt?  Šeit, Kanādā, tieši tāpat kā preces veikalos, arī ēdienu un dzērienus var sūtīt atpakaļ. Pat tad, ja esi apēdis gandrīz pusi. Ar tekstu, ka negaršo. Kaut arī ēdiens un dzēriens ir ok, klientam tas tiks samainīts pret citu un par to (kurš tjipa nebija labs) neprasīs maksāt. Esot pat tādi profesionāli atpakaļsūtītāji-ēdāji-un-dzērāji, kuriem nekad-nekas-nav-labs. No tādiem cenšas pēc iespējas ātrāk tikt vaļā ar pēc iespējas mazākiem zaudējumiem.

4 Responses to vērojumi restorānā

  1. Neesmu straadaajusi aiz baara, bet laikam jau cilveeki lielaakajaa daljaa pasaulee ir liidziigi ar saviem vipendroninjiem ;)

  2. Daudz laimes dzimsanas diena! gribetos Tevi sabucot – nu pagaidam tik virtuali:) lai jauka diena! sveicieni no visiem ikskiliesiem:)

  3. Par to negaršošanu tas ir labs, šitādu vajadzētu izpēlēt kaut kur Itālijā labā restorānā, sekas varētu būt pārēdināšana un pārdzirdīšana :D

  4. interesants novērojums. bet taisnība vien ir par tām bravūrīgajām meitenēm, par viņu ne-eksistenci maksāšanas brīdī.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>