palaidīsi pačurāt?


Pēc svētku pīrāgiem un nedaudzajām alus krūkām bija sajūta, ka jāpalasās kāda grāmata. Iebraucu tirdzniecības centrā Alfa, nopirku dažas grāmatiņas un, meklējot izeju uz autostāvvietu, uzskrēju virsū paziņai, kura strādā vienā no mazajiem Alfas veikaliņiem.

-Hei, čau, tu tagad te strādā?
– Ooo, jā, čau, forši, ka tu nāc, pieskatīsi veikalu? Es fiksi aizskriešu pačurāt!

Un prom bija. Es stāvu apstulbis, mēģinu saprast, kas tikko notika. Nepaguvu pat izdomāt, ko darīt, ja ienāks kāds klients, kad čurātāja ir atpakaļ. Es neizpratnē vaicāju – vai tad firmai tik sūdīgi, ka pačurāt pat neļauj iet? Atbilde mani apmulsināja: tie esot Alfas noteikumi. Izrādās, veikalus aizslēgt uz 5 – 10 minūtēm ir aizliegts, tas esot iekšējais standarts, savukārt apsardzi izsaukt, lai pieskata veikalu, un aizskriet līdz WC drīkst 3 reizes 12 stundu laikā. Tātad vidēji ik pa 4 stundām. Esot bijuši gadījumi, kad apsardze atsaka nākt palaist meitenes, jo dārgās 3x ir iztērētas. Pusdienas laiks vispār neesot paredzēts, jo neesot kas nomaina. Stāvēju, klausījos un sajutos kā nonācis vergturu laikmetā.
Labi, es saprotu, veikals ir liels, nomnieku daudz un dažādi, noteikumiem ir jābūt, citādi būs anarhija.  Bet, atvainojos, mazie veikaliņi fiziski un ekonomiski nevar nodrošināt 2 pārdevējus, lai var mainīties uz ēšanas un čurāšanas pauzēm. Vai tiešām neviens no Linstow menedžmenta nesaprot, ka labs serviss sākas ne tikai no uzskaitītajiem apmierinātajiem apmeklētāju tūkstošiem, apgrozījuma tabulām un izmaiņām attiecībā pret iepriekšējiem periodiem, bet arī no attieksmes pret saviem darbiniekiem (šajā gadījumā – nomnieku darbiniekiem)? Radiet normālus darba apstākļus, arī klienti sajutīs pozitīvas izmaņas. No savas puses apsolos pačekot situāciju un pēc kāda mēneša painteresēties, vai attieksme pret Alfas pārdevējiem ir mainījusies, jeb varbūt Alfas cilvēki tepat komentāros ierakstīs savu versiju.

78 Responses to palaidīsi pačurāt?

  1. haha, es šodien biju vietā, kur no rīta pa skaļruni paziņo:”pārdevēji, ieņemiet savas vietas, pēc 5min sākas darba laiks” un uz wc var iziet 2x pa 10min 12h maiņas laikā :D tāda sajūta kā Orvela antiutopijā, goda vārds..

  2. Tas tā ne tikai Alfā, bet arī, piemēram, 3 x maximā, kur iekšā vēl citi mazie nomnieki. tik tur vēl bija, ka pat nebija opcija izsaukt apsargu…

  3. Tādi nosacījumi ir arī citos tirdzniecības centros. Arī ne-Linstow piederošajos. Ļoti veca problēma, par kuru parunā, parunā, bet nekas nemainās. Lai nomnieki padomā alternatīvus risinājumus un pacīnās par savu darbinieku tiesībām, ja reiz nevar nodrošināt tiem maiņas. Ja nonāks otrā galējībā, kad katrs ņems pauzi, kad vien grib, tad t/c sliekšņus un stenderes deldēs pīpējošās garnagu dāmītes, bet uz veikalu slēģiem karāsies lapeles ar “izgais uz pieci minutes”.

    • aldis hofmanis

      man liekas, ka Spicē ir speciāli tādi kā kalendārīši ar uzrakstītu laiku, cikos tiks veikals atkal atvērts. manuprāt tīri loģisks risinājums.

    • haha, lūk šis bija tipisks komentārs no sērijas “padomā tik, iedomājas pīpēt, kad ES gribu iepirkties!” un neiesi jau stāstīt, ka arī esi cilvēks, kam i ēst gribas, i pačurāt.. nerunājot par to, ka vienkārši vajag iziet no tā sava būrīša kaut uz mirkli. bet nē, stāv pie durvīm ar mobīlajiem rokās un skaita sekundes acis pārbolījuši. un nē, es nestrādāju par pārdevēju tāpēc, ka esmu stulba vai tāpēc ka mani garie nagi nekam citam neder, bet gan tāpēc, ka tā ir tieši tā joma, kas man patīk, kurā sevi redzu nākotnē, un klienti, kases aparāts un piecminūšu pārtraukumi ir tikai šobrīd. tāpēc varu atļauties iesmiet par situāciju, zinot, ka ne uz ilgu laiku, citādāk… citādāk būtu visnotaļ bēdīgi ;)

      • aldis hofmanis

        ed domāju, ka abpusēja cieņa un cilvēcīgums ir svarīgs pārdevēju un klientu attiecibās. Ja pārdevējam ir jāiziet – viņš atstāj norādi cikos atgriezīsies: “Atvainojiet, mūsu pārdevēji ir cilvēki, tāpēc variet piebiedroties pie mūsu pusdienu galda vai arī atgriezties mūsu veikalā plkst 14.30″
        Un visi būs apmierināti.
        :)

  4. vispār jau darba noteikumi paredz kad darba devējam ir jānodrošina 8h darbadienā pirmā atputas pauze jeb vēlāk, kad pēc 4h un jeb mazāka kad 30minūtes

  5. aldis hofmanis

    Tieshi par to jau es tik loti sacepos. Jo darba devejs ir tirdzniecibas centra spiilees, jo vinjiem jau nav janodroshina shadu noteikumu izpilde, bet mazajiem veikalinjiem galiigi nav ekonomiski izdeviigi algot 2 pardevejus.

    • Tad jau sanāk, ka mazajos veikalos tas viens vienīgais pārdevējs strādā 12 stundas dienā 7 dienas nedēļā? Nez vai tas ir likumīgi.

  6. Nu tak nopērciet Bio tualeti (ir tāds kompakts pods, vasarnīcai nopirku) un irsiet cik vien patīkās. Drīz pārdevējām būs jāzin ne tikai krievu valoda, bet pieņems darbā preilenes ar stipru pūsli.

  7. Vienkārši trūkst vārdu. Savulaik arī es strādāju veikalā, tikai Molā, bet nekad nevarēju iedomāties, ka mazajām bodītēm ir TĀ un tas TĀ ir traģiski. Mans jautājums būs par intīmāku pusi, jo tak nav noslēpums, ka sievietes dzīvi regulē cikls.. tad ko.. uz to laiku bezalgas atvaļinājumu paņemt??!?!?!

  8. Nu re, arī mums piedāvāja sen, tik tikko atvērtajā renovētajā viesnīcā Latvija strādāt, bet Lindstrow noteikumi bija necilvēcīgi, drastiski un neļāva ielaisties diskusijās par līguma nosacījumiem. Tas tiešām ir absurds, ka Lindstrow izīrētājiem neļauj apspriest līguma noteikumus! Tagad tādam piemēram seko arī Lattelecom un citi lieli uzņēmumi, ar kuriem cīnoties , rodas sajūta, ka esmu Dona Kihota mazmazmeita.
    Vai tiešām Latvijas civillikumā nav noteikts, ka līgums ir abu pušu savstarpējā vienošanās, nevies vienas puses piedāvātie notiekumi, kuri ir jāpieņem, bezierunām?

  9. Tas jau ir līdzīgi, diemžēl, arī citur… ne tikai Alfā vai līdzīgos tirdzniecības centros. Bet jā, pēc pieredzes – ja jau nav ienākumi līdz tām 10 minūtēm, tad reizēm sev pajautāju, vai kļūsi par miljonāru tajās 10 minūtēs? Pēkšņi rinda pie veikaliņa būs izveidojusies? Ja tiešām kādam būs nepieciešams, tad jau sapratīs un pagaidīs. Būsim taču cilvēki.

    P.S.: Pats vienu brīdi strādāju kādā Brīvības ielas bodītē, kur pat labierīcības uz vietas nebija, tā, ka padomājiet, cik man laika paies, skriet kaut kur un meklēt WC?

  10. Khe khe man bija šitāds keiss Spicē. Uz durvīm rakstīts būšu tikos un tikos. Nu palikušas 5 min, ok pagaidīšu. Gaidu pienāk laiks, neviena nav. Sāku nevozēt un snaikstīties riņķī. No pretējā veikala iznāk kolēģe un pašķir lapiņas, ka būšu atpakaļ pēc vēl 10 minūtēm :) Es iepletu acis un jautāju WTF? Neko, šī saka, kolēģe aizgāja uz Rimi būs tūlīt atpakaļ, bet laiku jāpāršķir, citādi var būt sods. OK pārdevēja vēl pēc kādām 5 min atskrēja, atvainojās un teica, ka Rimī esot liela rinda un neesot paspējusi.
    Vispār jau tas viss velk uz pamatīgiem darba likuma pārkāpumiem, jādomā, ka agrāk vai vēlāk kāds (-a) sadūšosies un tos centrus piespiedīs strādāt likuma ietvaros.

  11. Alfā ir 190 nomnieku. Mēs patiesi gribam, lai viņi visi ir apzinīgi, par savu
    biznesu stāvoši un krītoši un arī saviem darbiniekiem labas algas maksājoši.
    Diemžēl realitāte ne vienmēr ir tāda.

    Centru attīstītājiem un pārvaldniekiem nav tiešu darba attiecību ar nomnieku
    (veikalu) darbiniekiem un mūsu biznesa attiecības regulē un vieno nomas
    līgums, iekšējās kārtības noteikumi un citi saistošie normatīvie akti, zem
    kuriem ir abu pušu paraksti.

    Katra nomnieka pienākumos ietilpst atbildība nodrošināt saviem darbiniekiem normālus darba apstākļus – tātad arī rūpēties par iespējām doties uzlabierīcībām un pusdienas pauzēm. Savukārt mūsu – Alfas – pienākums ir nodrošināt visiem Alfas klientiem vienādu piekļuvi visiem veikaliem no plkst.10:00 līdz 22:00.

    Pieņemot iespēju veikalu darbiniekiem pašiem regulēt savu darba laiku ar
    zīmītēm „būšu atpakaļ pēc 10min”, mēs nonāksim situācijā, ka daļa darbinieku šo pauzi izmantos smēķēšanai vai kafijas pauzei. Šādas situācija jau ir piedzīvotas pie esošās kārtības, kad veikalu, tā darbinieku viņu prombūtnes laikā, pieskata apsardzes dienests pārstāvis. Diemžēl, bet šādi gadījumi apstiprina aizdomas, ka liela daļa darbinieku „labprāt atsēž” savas darba stundas, nevis domā kā labāk un vairāk apkalpot klientus.

    Mēs vienmēr esam aicinājuši nomniekus rūpēties par darbiniekiem, mēģinot rast iespēju vai nu vairākiem darbiniekiem vai vismaz organizēt kādu cilvēku, kas noteiktā laikā darbinieku nomaina uz pusdienas laiku. Turklāt šādu praksi jau izmanto vairāki mazie – nelielie veikali t/p Alfa.

    • >> Mēs patiesi gribam, lai viņi visi ir apzinīgi, par savu biznesu stāvoši un krītoši ..

      Ja tā nav, tad lauziet ar viņiem līgumus un atrodiet citus, kas ir ieinteresēti savā biznesā. As simple as that. Bet noveļot savas problēmas un neizdarību uz gala pārdevējiem, kas pat netiek uz tualeti, jūs patiesībā atbalstāt šos šaraskina kantorus. Mani nepārliecina, ka, aizsedzoties ar labi sastādītiem līgumiem, jūsu griba ir patiesa. Visdrīzāk jūs paši esat tikpat neapzinīgi un nevērīgi pret savu biznesu, kā tie, kurus jūs vainojat šajā situācijā. Tiešām kauns Alfas vadībai. Vairs neiepirkšos pie jums. Visu gaišu!

    • Bla, bla … uz papīriem jau visi, patiesībā gudri, taču kā ir patiesībā? Un jā, ir jau arī fakts, ka ne visi no A līdz Z šos līgumus neizlasa, pirms paraksta :) Aj, vispār, ko tur daudz – koks tomēr ar diviem galiem iznāk – nepatīk, ņem pats savas telpas un vari iet čurāt, cik nu tīk (:

  12. Vai… Aldi.
    (skat. augstāk Linstow Center Management komentāru).
    Tur viss ir precīzi pateikts – skan nežēlīgi, bet par darbiniekiem ir jārūpējas dd, nevis telpu īrniekam. Alfa ir tā saucamais ‘high level’ t/c Rīgā, ar viņu pašlaik mērojas vien Spice… un līdz ar To Alfa var atļauties izmantot saukli – esam pieejami, pilnīgi visi veikali, visu savas darbības laiku.

    Intereses pēc vari izvērst 2 medaļas pusi – ko darīt mazam nomniekam?, kurš nevar atļauties līgt 2 darbiniekus 1 maiņai (??).
    Pagaidām risinājums viens – ejiet t/c Mols, Origo, tur vēl joprojām pastāv šīs 15-30min pārtraukumu plāksnītes.

    • Atrisinājums būtu ļoti vienkāršs. Atļaut apsargiem laist mazo veikaliņu pārdevējus uz tualetēm arī biežāk, ja nepieciešams, bet par gadījumiem, kad šīs reizes tiek izmantotas ļaunprātīgi (smēķēšanai vai 30 minūšu ilgām iepirkšanās kūrēm utt.), noteikt soda sankcijas telpu īrniekiem.

      Es kā pircējs bez problēmām pagaidītu tās 5 minūtes, ja vajadzīgs.

  13. Tak taisiet biznesu uz šo problēmu – Irējiet cilvēku, kas pieskata veikalu kamēr cits darbinieks ir toletē vai pīpē. Un vislabākais, lai par to maksā no pārdevēju algas – tad pats pārdevējs varēs izlemt cik bieži tērēt citām lietām savu darba laiku.

    • Grammarboy

      Off topic – nevaru beigt brīnīties par cilvēkiem, kas vārdu “tualete” raksta (un gan jau arī izrunā) tik īpatnā veidā – “tolete”:) Iespējams, ka tās ir kādas fizioloģiskas īpatnības, kas nosaka šādu lingvistisku deformāciju.Tas, ka šādu cilvēku ir tik daudz, sāk iedragāt manu pārliecību par to, ka tualete patiešām ir tualete.

    • Re, tieši to pašu iedomājos, ka varētu izveidot kādu servisu, kur nāk cilvēks pie mazo bodīšu darbiniekiem, pieskata bodi un ļauj cilvēkam stundu dienā atvilkt elpu, laiž un WC utt. Tādi varētu būt 2 vai 3 gab., jo mazo vieniniek bodīšu taču nav tik daudz, ne?

      • :)
        Katram pārdevējam jebkurā uzņēmumā ir pilna mat. atbildība par viņam uzticēto preci, naudu u.c. materiālajiem līdzekļiem…
        Respektīvi, lai palaistu pilnīgi svešu cilvēku pieskatīt savu bodīti – pēc būtības, gan pirms, gan pēc ir jāveic inventarizācija.
        Es, piemēram, svešam cilvēkam – savu atbildību neuzticētu, ne uz min.

  14. Priekšniek, es tevi sabradāšu!

  15. Respect alfaparks pārstāvim par commentu!

  16. Meksikā darītu tā (un tā manās acīs ir uz patērētāju orientētas apkalpošanas meka) – Linstow noorganizētu uzticamu cilvēku (iespējams, papildus cilvēku apsardzē), kas par noteiktu maksu minūtē ir gatavs pasargāt veikalu. Šis cilvēks ir izglītots, spēj pakalpot pircējiem, turklāt ieinteresēts operatīvi ierasties un palikt cik ilgi nepieciešams. Par pakalpojumu noteiktu minūšu skaitu mēnesī maksā veikala īpašnieks, vienojoties ar pārdevējiem. Ja minūšu skaits tiek pārsniegts, maksā darbinieks. Ir viena jauna darba vieta, pačurājuši darbinieki un apkalpoti pircēji. Vienkārši.

  17. Starp citu, Meksikā tā nedara, šeit katrā veikalā ir tualete. Vismaz augstākās klases lielveikalos. Turklāt pārdevējas tajos laiž pircējus. Es nezinu, kādēļ Latvijā tualetes ir tāda ekstra – to ir par maz dzīvokļos (šeit katrai guļamistabai dzīvoklī ir tualete, atsevišķa atpūtas telpām, utt), par maz Rīgas centrā, par maz ofisu ēkās, par maz it visur. Mana mamma pirms iziešanas no mājas vienmēr atgādināja nokārtoties, bet tā taču ir pamatvajadzība, kāpēc Rīgā ir tik salīdzinoši daudz Bentleju un tik salīdzinoši maz tualešu?

  18. “40 autobusa marshruta soferis Teika tikko apstajas starp pieturam, izkapa un krumos pacuraja. #rigassatiksme”
    http://twitter.com/#!/karlowich/status/86315912466149376

    šāda problēma, laikam ir ne tikai lielveikalos…

  19. par čurāšanu un darba laiku – 6 gadus nostrādāju Briselē LR Pastāvīgajā pārstāvniecībā par zinātnes atašeju – regulāri līdz pat trīs reizēm nedēļā bija jāpiedalās darba grupās, kurās biju vienīgā LR pārstāve – darba grupas ilgst no 10:00 līdz reizēm pat 20:00 vakarā – pusdienas pārtraukums ir – reizēm 1h reizēm 2h, bet neviens Tev pauzi tualetei īpaši nedod – tas atkarīgs no prezidējošās valsts grupas vadītāja un tā, vai viņam ir aizvietotājs līdzi vai nav. jo tad viņš vai viņa aiziet uz 5min un viņa vietu ieņemt aizvietotājs. bet ko dara to valstu pārstāvji, kuri ir vieni paši – jautājumi svarīgi, valsts viedoklis jāpauž vai jādzird ko saka citas valstis un Eiropas Komisijas pārstāvji. Tad lūk, sauciet to par profesionālo kretīnismus, bet varēju nosēdēt visas tās stundas bez “čurāšanas” pauzēm (tas bija rūdījuma un laikam arī crazy patriotisma rezultāts). jā, reizēm izgāju, kad zināju, ka LR interešu nav vai arī nav ko teikt, bet tas bija reti. jā reizēm arī lai uzzpīpētu. bet ar šo komentāru gribu teikt, ka ažiotāža ir sacelta īsti varbūt bez pamata. galvenais, lai Alfa un citas vietas un mazie darba devēji ievērotu LR Darba likumu un normatīvos aktus, par pārējo katrs pats ir spējīgs regulēt gan savu pūsli, gan attiecības ar darba devēju, ja tas pārkāpj Darba likumu! Ar cieņu un sveicienu no Tunisijas , Signe Martišūne-Schwagrowski-Buyse

  20. Palasot Jūsu visu iesūtītos komentārus, mana piebilde būs tikai viena – pārmērīgai kafijas lietošanai ir kaitīga ietekme uz jūsu urīnpūsli! :D

    Bet, ja no pavisam nenopietnā gala, tad atcerējos anekdoti:

    Mazais dēlēns (sauksim viņu par Jānīti) kādās viesībās bļauj: “Gribu čurāt, gribu čurāt!”, māte, to redzēdama, viņam aizrāda: “Tā nav smuki šitā runāt! Saki labāk, ka tu gribi dziedāt!” …vakarā, kad viss beidzies, Jānītis blakus ōpītim: “Es gribu dziedāt!”, uz ko ōpītis: “Nāc, padziedi tad man austiņā!” :D

  21. Signe, ir daudz darbu, kur čurāšana ir iespējama reti, piemēram kāzu fotogrāfa darbs. Un karaliene VIktorija arī esot iemācījusies sēdēt 12 stundas un neiziet sanāksmēs no telpas.
    Bet ir tik daudz cilvēku, kuriem Linstow viens solis izmainītu dzīves kvalitāti. Viņiem nebūtu šī čurāšanas problēma jārisina, dzīve patīkamāka un iespējams citas problēmas risināt.

  22. Eva, paldies par komentu – protams ir arī citas profesijas. Bet kas gan atšķir mani, kāzu fotogrāfu (-fi) un Karalieni no veikalu pārdevājām(-iem)? Kāpēc mēs varam, bet viņi viņas nevar? Jautājums ir par bļaušanas jēgu – Linstow jau te atbildēja. Darba likumu it ka nepārkāpjot, līdz ar to katra paša ziņā ir tikt galā ar šo problēmu – risinājumi ir vienmēr, bet jautājums ir kā “latvieši” in general ir paraduši problēmas risināt, vai precīzāk – kā reizēm, tas ne pārāk labi izdodas. šis ir viens no piemēriem. ir taču noteikti vēl arī citi lielveikalu un to mazo īpašnieku radītie noteikumi, kuri ir vēl “nejēdzīgāki” – kāpēc par tiem neko nedzird? tur kur pēc būtības ir problēmas parasti Latvijā bļauj stipri klusāk, jo baidās…sorry pārāk dziļi laikam iegrūdu lāpstu, bet tomēr..

  23. Pārsteidz, ka tagad visi metušies uzbrukumā biežākiem čurātājiem. Jā, normāli pietiek ar 3 reizēm 8 stundu laikā, bet tas nenozīmē, ka cilvēkam ir jāciešas ar pārgrieztām acīm, ja viņam vajag biežāk. Nekādi līgumi un iekšējie noteikumi mani nepārliecinās par to, ka piespiešana ciesties ir cilvēcīga. Vai tad labāk būtu ņemt slimības lapu tikai tāpēc, ka kādam par minimālo algu strādājošam apstākļu dēļ vajag biežāk uz tualeti?

    Starp citu tajā pašā Eiropas Parlamentā sinhronie tulki strādā maks. 40 minūtes un tad ir jābūt vismaz 20 minūšu atpūta (ne jau čurāšanas dēļ, bet tomēr).

    Arī aicinājumi algot vēl vienu darbinieku ir nedaudz pārspīlēti. Tas ir no sērijas par brocken window fallacy. Jā, Latvijā ir liels bezdarbs, bet jādomā arī par darba efektivitāti, jo bez tās izaugsmes nebūs. Pat lielveikali daudzviet ievieš pašapkalpošanās check-out vietas, lai samazinātu izmaksas.

    Kā jau minēju, problēmu var atrisināt daudz vienkāršāk un lētāk – Alfas centra vadībai nevajag noteikt tik dzelžainus noteikums par to, cik reizes var iet uz tualeti. Vajag sākt ar uzticēšanos cilvēkiem. Vairums pārdevēju nemēģinās apšmaukt sistēmu, lai ietu pīpēt vai dzert kafiju. Bet tie, kas tā darīs, agri vai vēlu uzrausies, un tad par atkārtotiem pārkāpumiem var noteikt bargākus sodus – līdz pat līguma laušana ar šo veikaliņu. Lai nāk vietā citi, kas prot pieņemt darbā godīgākus pārdevējus un punkts.

    Izskatās, ka kāds te grib aizstāvēt Alfas centra vadības neētisko rīcību. Laikam būs jāpaceļ šī problēma daudz nopietnākā līmenī, lai pamazām nāktu kaut neliela apjēga par to, kādiem ir jābūt darba apstākļiem. Tā nav pati lielākā problēma, bet ar kaut ko ir jāsāk, un nejēdzīga nepārstāj būt nejēdzība tikai tāpēc, ka tā nav pati galvenā nejēdzība.

  24. disclaimeris: es nevienu neaizstāvu un Alfas centra vadību nepazīstu :) par
    Eiropas Parlamentu, kas gan nav gluži tas pats, kas ES Padome, kurā LR pārstāvēju es – jā, tulkiem ir šādi nosacījumi arī citās ES institūcijās un viņi pauzes izmanto (lai gan man latv.val.tulkojums ir bijis 6 gadu laikā tikai pāris reizes sanāksmēs, vienmēr gan uz ministru padomēm), bet tas nekādi nemaina atašeju un padomnieku situāciju, kad Latvijas gadījumā parasti ir viens cilvēks. Bet ne jau par to ir stāsts – jā, labi, ja kāds nopietni pieķertos un visu “nelaimīgo” vārdā šo problēmu atrisinātu uz visiem laikiem. BET pēc būtības – vai tiešām tā ir galvenā problēma Latvijas lielveikalos?

    • aldis hofmanis

      es domāju, tādu vienu galveno problēmu atrast būs grūti. Jāsāk no viena gala un jāuzlabo attiecības. Aiz naudas ieraudzīt cilvēku.

      Linstow meitene (vai puisis), kas rakstīja atbildi, patiesībā savu darbu izdarīja, atbildēja ļoti labi. Tieši tā, kā būtu jāatbild sabiedrisko attiecību cilvēkam vai atbildīgajam menedžerim. Ar cieņu, korekti un uzskaitot faktus. Bet ir viens BET. Jautājums ir jārisina Linstow vadības līmenī un kā tagad ir populāri teikt – jāpieņem politisks lēmums – mēs esam sociāli atbildīgs uzņēmums. Mēs rūpējamies par labu servisu, par saviem klientiem UN par saviem darbiniekiem vai nomniekiem.

  25. “aiz naudas ieraudzīt cilvēku” lūk šis ir kā naglai uz galvas – vien no galvenajiem iemesliem, kāpēc abi ar vīru devāmies šurp, prom no LV un otrs galvenais iemesls – tas, ka ir tik daudz cilvēku Latvijā, kuri vispār nemāk attiecībās – ne pat uzlabot, bet kopt un uzturēt.. bet protams, kaut vai te komentārus palasot ir redzams, ka ir arī pozitīvie piemēri :) jauku vakaru vēlot, Signe

  26. Aiz naudas ieraudzīt cilvēku. Es par.

  27. Acīmredzami Darba likuma pārkāpumi. Nedomāju, ka Linstow ir tiesības uzstādīt prasības, kuras var ierobežot Darba likuma izpildi.
    Bet no otras puses, Linstow cenšas izpatikt saviem apmeklētājiem. Jo tizli, kad tu atbrauc līdz ALFAi un veikals, kurš tev vajadzīgs ir slēgts.
    Jāmeklē vidus ceļš. Veikaliem pusdienlaikam ir jābūt. To nosaka Darba likums.Mums patērētājiem būs jāpierod, ka veikaliem ir pusdienlaiks.

  28. Aiz naudas ieraudzīt cilvēku – es arī par!
    Ieraudzīt cilvēku aiz veikala letes!
    Ieraudzīt cilvēku aiz menedžera maskas!
    Ieraudzīt cilvēku!!!
    (re, līdz kam var nonākt no vienkārša čurāšanas stāsta! Visi ceļi ved uz Romu :))
    Bet paturpinot tēmu par čurāšanu, vispirms dažas elementāras lietas par fizioloģiju un ne tikai:
    1) nokārtot dabiskās vajadzības tad, kad tās ir, nevis 3 X 12 stundās, ir cilvēktiesību jautājums; Un, kad vajag uz tualeti, nevienam nelīdz fakts, ka Briselē, vai Meksikā arī tieši šobrīd kāds ciešas.
    2) uztura un veselības speciālisti ir vienojušies, ka dienā jāpatērē vismaz 2 litri šķidruma + 3 reizes jāuzņem pārtika. 3 piecu minūšu pauzes 12 stundās, šķiet, nenodrošina šādas iespējas.
    Vai pārdevējam, kuram ir 12 (vai varbūt 13) stundu maiņa un 3 piecu minūšu pauzes ikdienā “jātrenē” pūslis un jābojā kuņģis, ēdot tikai 8 no rīta un 11 vakarā?
    Un, manuprāt, tam, nav sakara nedz ar algu – jo labāka alga jo mazāk gribas ēst un čurāt :) (vai tā bija jāsaprot T/P Alfa atbildes pirmais teikums, “Mēs patiesi gribam, lai viņi visi ir apzinīgi, par savu
    biznesu stāvoši un krītoši un arī saviem darbiniekiem labas algas maksājoši.”), nedz patriotismu – es te tagad tēlošu upuri – pārstāvēšu LV neesošās intereses un neiešu čurāt un pēc tam ar rūktumu sirdī emigrēšu, jo neviens manu upuri nenovērtēja….

    Manuprāt šim stāstam ir sakars ar cieņu un pašcieņu.
    Un ar spēju ieraudzīt cilvēku.
    Ja T/P Alfa menedžeris redz cilvēku katrā pārdevējā, kurš starp citu “at the end of the day” ir tas, kurš ar savu spēju vai nespēju kaut ko pārdot (un kā gan var pārdot, ja jau 2 stundas jāsēž ar sakrustotām kājām, jo gribas čurāt…) ir atslēgas persona gan “mazā veikaliņa” izdzīvošanai un attīstībai, gan T/P Alfa peļņai, gan katrā “mazā veikaliņa” īpašniekā (kas, tiesa, kas tiesa, ir darba attiecībās ar saviem pārdevējiem, bet katru mēnesi maksājot īri 3 – 5 reizes lielāku kā Berga Bazārā un dzirdot, kā pakausī dveš aiz T/P Alfa durvīm gaidošie potenciālie nomnieki, iespējams piedzīvo regulāru stresu, redzot, kā LV iedzīvotāju pirktspēja ir iestrēgusi un nekustas ne no vietas), tad, visticamāk, konstruktīvs risinājums ir tuvu.
    Bet, ja cilvēku neredz, tad…. man patisi žēl gan pārdevēju, gan mazo veikaliņu saimnieku, gan parka menedžeru, jo pircējs, ja vien nav bezsirdīgs patērētājs) jūt, vai viņu apkalpo pārdevējs, kas jūtas labi savā ķermenī un savā darbā….
    Par laimi Rīgā lēnām rodas vietas, kur cieņu, pašcieņu un sociālo atbildību var just virmojam gaisā, līdz ar to pircējam sāk parādīties izvēles iespējas!

    • Dorian – spēcīgs teikums – “nedz patriotismu – es te tagad tēlošu upuri – pārstāvēšu LV neesošās intereses un neiešu čurāt un pēc tam ar rūktumu sirdī emigrēšu, jo neviens manu upuri nenovērtēja….”
      Atbilde:
      pirmkārt, manam patriotismam nav nekāda sakara ar “upura tēlošanu” – pierādījums – neesošo problēmu par aiziešanu uz tualtei ES Padomes darba grupu laikā Briselē pirmo un cerams vienīgo reizi esmu pieminējusi tikai šajā diskusijā.
      Otrkārt, “pārstāvēšu LV neesošās intereses” – vēl “spēcīgāks apgalvojums” – nekad neesmu pārstāvējusi LV intereses, kuru nebūtu – jā, LV ir problēmas gandrīz visās jomās ar interešu formulēšanu Rīgā, bet tas nenozīmē, ka mums tādu ES nav. Pierādījumi – par visiem ES un Prezidentūru sagatavotajiem dokumentiem – tiek gatavotas un ir pieejamas LV nacionālās pozīcijas, kā arī instrukcijas gadījumos, kad diplomātam tādas ir nepieciešamas un ar vispārējo pozīciju nepietiek.
      Treškārt, manai emigrēšanai nav nekāda sakara ar šo apgalvojumu “un pēc tam ar rūktumu sirdī emigrēšu, jo neviens manu upuri nenovērtēja….”, jo esmu devusies prom no Latvijas līdzi savam vīram, kurš ir uzņēmējs. “rūktuma sirdī” arī man nav, jo no manas emigrēšanas ir zaudējusi tikai un vienīgi mana valsts.
      aicinu nākotnē būt mazliet uzmanīgākam -kai apgalvojot lietas, par kurām nav nekādu zināšanu vai izpratnes. veiksmīgu dienu vēlot, ar sviecieniem no Tunis Signe Martišūne-Schwagrowski-Buyse

      • Viena teikuma dēļ nevajag tā satraukties. Man personīgi arī nav skaidrs, kā viens atsevišķs piemērs kritiskā darbā atceļ vajadzību nodrošināt normālus darba apstākļus pārdevējiem.

      • KasparamM – mana satraukuma pamatā nebija šis viens teikums, bet gan komunikāciju/diskusijas kultūra Latvijā kopumā un precizāk social media vidē, kur cilvēki izmantojot pseidonīmus raksta visu, kas ienāk prātā, nedomājot par sekām.
        Nekad neesmu teikusi, ka pārdevējiem nebūtu jānodrošina normāli darba apstākļi. Mana argumenta pamatā, ja tas nebija skaidrs, ir sekojoši uzskati:
        bez čurāšanas lielveikalos ir citas nozīmīgākas problēmas – piemēram, obligātās apmācībās, vai obligātie sadarbības līgumi ar obligāto maksu papildus veikalu īres maksai. šos elementus pēc būtības it kā varētu saprast, bet idejiski tie tomēr atgādina padomju laikus. jo nodrošināt vienotu kvalitātes standartu ievērošanu var arī bez “obligātuma” uzspiešanas. piemēram, veicinot code of conduct ne tikai parakstīšanu, bet arī ievērošanu, ieviešot veicināšanas pasākumus tiem veikalniekiem un pārdevējiem, kuri ir izcili ņēmuši vērā vispārējos lielveikala noteikumus – veikalam vienu mēnesi samazināt īres maksu, pārdevējam izlikt bildi ar apsveikuma vārdiem (var jau būt, ka Linstow to jau tagad dara – alfā pēdējo reizi biju pasen)
        un par to, ka mana bijusī profesija bija kritiska – tādas ir daudz un te jau tika minētas – kāzu fotogrāfi, autobusu/tramvaju/trolejbusu/metro šoferi, prezidenti un karalienes un dažādu valsts sanāksmju (kuras parasti ir ilgas) vadītāji un tie paši lielveikalu apsargi (kuri protams ir salīdzinoši labākā situācijā, jo ir mobili un vienmēr var izlikties, ka inspicē wc drošību)
        jauku dienu visiem diskusijas dalībniekiem vēlot, SigneM

  29. kliente / pardeveju aizstave

    Piedošanu par tiešumu, bet saprotu, ka nepieciešamība pēc čurāšanas biežāk kā 3 reizes 12 stundu laikā ir viena lieta, bet ko darīt, kad tamponi jāmaina ik pa 3 stundām?! Sēdēt ar veco ļaužu mega pamperiem?! :D

  30. Kapec visi uzbruk Alfai, bet ne saviem darba devejiem. Ar siem komentiem Jus visi panaksit, ka Alfas darbinieki vispar netiks uz tualeti un ko tad vainosim? Atkal Alfu? Vainot vajag citus, bet vieglak tak ir nogrust vainu uz kadu lielaku neka pameklet tuvak – savu darba deveju. Kam rup savi darbinieki, tas par viniem rupejas, tas, ka darba devejam uz mums nosplauties – taja nav vainojama Alfas attieksme, mums jau ta nak soli pretim, mes tiekam uz tualeti pat ja 3Xdiena pa 5min.

    • Jā, darba devējiem arī būtu jācīnās ar Linstow un jāatsakās parakstīt tik ierobežojoši līgumi. Bet apgalvojums, ka mūsu aktivitāšu dēļ Alfas darbinieki varētu vispār netikt uz tualeti, jau skan kā draudi. Kaut gan tas pat būtu labi, jo ja tā notiks, tad kādam no Alfas vadības nāksies atbildēt jau tiesas priekšā un izmaksāt milzu kompensācijas :)

      • bet Lūdzu!!!… nevari nodrošināt veikalā 2 pārdevējus, ej kā nomnieks uz t/c, kur ir atļautas šādas pauzes (Origo, Mols utt).

    • Un ko tad darīt darba devējam? Algot vel darbinieku, lai mazajā veikalā strādā vienlaicīgi divi darbinieki, kur vienam knapi pietiek ko darīt?

  31. Nē nu patiešām… reizēm var tikai apbrīnot, ka visur redz Alfa’s vainu, bet nepieskaras dd atbildībai :)
    Vēlreiz atkārtoju – Alfa ir t/c, kurš var atļauties faktu, ka visas viņu tirdzn. vietas ir atvērtas visas 12h, un principā – viņi paredz, ka katrā veikalā vienlaicīgi strādā / atrodas 2 un vairāk pārdevēji. Respektīvi, viņi var palaist viens otru ne tikai uz 5min, bet arī uz pusdienām.
    Pirmais ir dd, viņa atbildība – nodarbinot savā veikalā 1 darbinieku 12h, viņam jārēķinās, kā šis darbinieks tur strādās?, un kā jutīsies?
    (pa kluso pačukstēšu, ka katrs nomnieks paraksta Linstow noteikumu paketi, un atstājot 1 pārdevēju – pēc idejas pārkāpj noteiktas darba likuma normas. Protams!, pats uz savu atbildību).
    Pēc tam kliegt, klaigāt – es nezināju noteikumus, man vajag pauzes – ir nedaudz absurdi ;)
    ps: starp citu, apsardzi var izsaukt uz 5min pauzi, pāris reizes dienā.

    • Skaidrs, ka darba devējs pārkāpj darba līguma nosacījumus un darbinieks piekrīt šim likuma pārkāpumam, jo strādā uz šādiem darba nosacījumiem. Bet kāpēc T/C Alfa neko nedara, zinot, ka Darba likums tiek pārkāpts? Kur tad izslavētā kvalitātes vadība? :)
      Ok. Jautājumam ir atrisinājums, Palielināt veikalnieku izmaksas, kuri savukārt pacels cenas gala patērētājam un mēs pircēji samaksāsim par to, lai cilvēks varētu normāli nokārtot savas vajadzības.
      P.S. Pačukstēšu, ka ar diviem darbiniekiem būs par maz, lai nodrošinātu veikala darbību. Jāņem vērā atvaļinājumu, slimības dienas, ka arī noteikto darba un atpūtas grafiku. :)

      Atliek izlemt, vai mēs esam gatavi par to maksāt?

      • Tieši tā, Alfas vadības rīcība ir divkosīga, jo izskatās, ka viņi apzināti noslēdz līgumus, zinot, ka tie tiks pārkāpti. Bet tā vietā, lai risinātu problēmu, viss tiek uzvelts uz pārdevēju pleciem.

  32. Īss kopsavilkums.
    Latvijā ir dārgi un ļoti pieprasīti tirdzniecības centri, bet to veikalos nav iespējams (visticamāk, izmaksu dēļ) ierīkot tualeti.
    Latvijā ir veikali, kas tirgo premium preces, bet tām nodrošina zemāku cenu pārdevēju eksploatēšana cilvēka necienīgos darba apstākļos.
    Nekas nav mainījies. Netālredzīga dzīšanās pēc mantas turpinās.

  33. var jau it ka piekrist, ka daudzi cilveki ne tikai Latvija, bet visa pasaule – bez sapratnes dzenas pec mantas, bet ko lai saka tie, kas dodas uz tadam vietam ka Alfa nopirkt tikai pasu nepieciesamako?
    ar vislielako ceribu, ka curasanas jautajums tiks atrisinats un no risinajuma necietis, ne alfa, ne veikalnieki, ne pardeveji, ne mes pirceji :)

  34. Liekas… ka daudzi šeit nav sapratuši pavisam elementāru lietu – Alfa sevi pozicionē, kā Premium centru. Kuram ir savas prasības pret nomnieku – būt atvērtam visu aktīvo Alfa’s darbības laiku.
    VISS!, p-ts.
    …ja tavā veikalā 1 pārdevējam ir jāgarlaikojas, pie visas lielās patērētāju plūsmas, kas tur iziet cauri – varbūt tad šism veikalam nav jāatrodas Alfā?…
    TAS IR BIZNESS!! – Tu nevari To pavilkt, aiz Tevis jau rindā stāv nākamie nomnieki pēc šīs vietas…
    (Alfa pēc būtības jau ir ieplānots t/c, kur vienlaicīgi veikalā atrodas vairāki pārdevēji, lai nodrošinātu attiecīgu servisu klientiem).
    Nespēj nodrošināt? >>> ej prom. Kā augstāk minēju – ej uz t/c, kur ir atļauti šādi pārtraukumi…

    • Visi jau saprot, ka tas ir BIZNESS! Bet ja tas veikals, kurš nevar atļauties 2 pārdevējus, ir tev personīgi mīļākais veikals un ir spiests slēgties, bet tā vietā atvērsies kaut kas, kas tev absolūti nav vajadzīgs?
      Jāsaprot, ka tie kas stāv rindā, ne vienmēr spēj apmierināt tavas vajadzības un Alfai nav izdevīgi, ka tu brauc tērēt naudu uz kādu citu t/c, jo ALFAs vērtība ir atkarīga arī no pircēju apmierinātības. Jo ja nebūs pircēju, tad cik lielu nomas maksu neliec īrniekam, pircēju vairāk nekļūst.
      Līdz ar to ir jāmeklē saprotami risinājumi.

      • Tikai nevajag…
        Tēzes – Tavs Mīļākais veikals,
        Un! – pietiekamu, rentablu apgrozījumu nesošs uzņēmums,
        ir 2 atšķirīgas lietas.
        Piemēram, man daudz kas ir Mīļš – kas nav rentabls :)
        …bet es tāpēc neskrienu pa Pasauli apkārt, un nekliedzu – ka tam ir jāatrodas tieši Alfā, un tur esošie pārdevēji jālaiž čurāt, vai vēl jo ‘treknāk’ – viņiem jāsniedz īres atlaides, vai kas cits.

    • aldis hofmanis

      Domāju, ka ir pienācis laiks atvērt acis un paskatīties apkārt – kāds Premium? Vai Premium centros ir Cash&Carry tipa veikali? Neesmu redzējis. (Cenuklubs vai JYSK). Vai Premium centros ir tautas klases pārtikas lielveikali: RIMI, bet prasītos SKY? Vai Premium centros būtu jāatrodas visādiem lētā gala brendu drēbju veikaliem un foodcourtā rinda ar burgeru/fastfood tipa ēstuvēm? Mīļais draugs, ja arī tu gribi, lai Alfa pozicionējas par Premium vai arī viņi tev to ir iestāstījuši, tā nemaz nav. Aizbrauc uz Parīzi, uz LaFayette, aizbrauc uz Vankūveru uz Park Royal , aizbrauc uz Isla Margarita, uz Sambil, tur tu redzēsi Premium centrus.
      Tā kā, visas runas par to Premium ir tikai vēlējuma izteiksmē, tāpat kā gandrīz viss pārējais , ko tu raksti, izejot no pozīcijas ALFA = Premium. Drīzāk ALFA ir ģimenes iepirkšanās centrs, ko arī labi var redzēt visās viņju kampaņās – parasti laimīga ģimene ar bērniem figurē reklāmās. Tad jau Domina vairāk atvelk uz Premium.
      Par ALFAS prasībām – piekritīsi, ka operatoram būtu jāuzstāda saprātīgi noteikumi nomniekiem, lai tie savukārt var izpildīt likumdošanas prasības. Tas ir koks ar diviem galiem – ja jau tie nomnieki stāv rindā, tad kāpēc tie sliktie ar slinkajām pārdevējām un mazo plūsmu/ apgrozījumu netiek dzīti prom, lai vietā nāktu labāki? Tādēļ, ka labāku īpaši daudz nemaz nav. Tik lielai platībai kā Alfa ir grūti savākt kvalitatīvu nomnieku spektru, tāpēc es domāju, ka tas “rindā stāv” ir zināms mīts. (kaut gan pieļauju, ka atsevišķās pozīcijās stāv gan, bet citas atkal ir pierunātas nākt uz Alfu, jo vajag koncepcijai).
      Nākamreiz , kad mēģināsi tik ļoti uzvilkties, brīdi apstājies, ievelc elpu un padomā, mož tomēr izdosies uztver plašāku plānu un saredzēt kopsakarības starp labu sevisu un apmierinātiem, apmācītiem darbiniekiem, labu menedžmentu, starp despotiskiem un neiecietīgiem priekšniekiem un kadru mainību, starp labiem rezultātiem un darbinieku apmierinātību, starp klientiem, kuri atgriežas, veiksmīgu biznesu un labu servisu. Kā jau teicu iepriekš – aiz naudas ieraudzīt cilvēku, vienmēr un visur.

      • Ir tikai viena nianse… šeit nav ne Parīze, ne Vankūvera.
        Latvija pēc būtības ir province!, kur arī Premium centros ir RIMI un lētas ķīniešu drēbes. Kāda pirktspēja – tādi Premium t/c.
        Alfa nav t/c Azur (vai pat Olimpija), kur aizvērto veikalu caurumi mijas ar tiem, kas vēl strādā. Alfa un Spice arī IR šis LV Premium segments – Tu paskaties šo abu t/c statistikas datus – kāda viņiem ir cilvēku plūsma dienā? (caurplūde).

        Visu Tevis nosaukto pazīstu – gan sliktas darba attiecības un darba apstākļus, gan sliktus dd, gan arī labus rezultātus, un labu servisu…

        Aiz naudas ieraudzīt cilvēku – tējnīca, kurai būs perfekta apkalpošana, bet kurā dienā iegriezīsies tikai 100 cilvēki, radot 100Ls apgrozījumu (provizoriski) – tādā Alfā neizdzīvos. Never ever!!!, kaut arī attieksme pret klientu tur būs Dievīga… Un kāpēc?, uzdod jautājumu pats sev.
        Vai Alfai šāds kāda BIZNESS tāpēc būtu jāsponsorē no savas naudas?

        • aldis hofmanis

          Vai tāda tējnīca Alfā ir? Nav. Teoretizēt mēs visi mākam. Pie lietas, draugs, pie lietas. Un runa ir par likumu ievērošanu arīdzan.

  35. ps: nē nu… es tiešām sašujos par šiem komentāriem.
    kā TO var nesaprast?
    ja es gribu uzveidot bāru, kur katru galdiņu apkalpo 3 viesmīļi (absurds piemērs), tad es tādu uzveidoju!!! – un viss. Tas ir MANS bārs ar 3 viesmīļiem pie galdiņiem. Un iepūšat man.

    līdzīgi ir ar Alfu – gribi!, ej tur. Nevari visu nepieciešamo nodrošināt? – nelien tur…
    Tās ir Alfa’s prasības.

    un kā var neredzēt?, ka tā ir izteikti dd vaina – ka netiek uz tualeti, paēst, vai atvaļinājumos.
    brrrrr… loģika – pamosties.

    • aldis hofmanis

      Ja mēs gribam būt korekti, tad vēl katram galdiņam ir savs menedžeris un tad zem tā ir 3 viesmīļi. Tad nu tā shēma sanāk tāda: Ir Bāra īpašnieks (ALFA), kurš uzstāda konceptu (šajā gadījumā, izīrē vienam menedžerim pa galdiņam, citam 2 vietīgo, citam atkal 12 vietas). Tālāk menedžeris ņem darbā viesmīļus. Koncepts paredz, ka vismaz vienam viesmīlim visu laiku ir jābūt pie galdiņa. Ok, ja menedžeris ir informēts vai parakstījies, ka nodrošinās vismaz 3 viesmīļus pie galdiņa, tad viss ok. Tad visas izmaksas ir ieliktas ēdiena cenā un uz bāru nāk tie, kuri sagaida attiecīgu apkalpošanu un rēķinās ar cenu. Savukārt, ja Īpašnieks ar menedžeri nav vienojies par minimālo viesmīļu skaitu, tad tas pats izvēlas, izejot no nepieciešamības un ekonomiskajiem aprēķiniem. tad nu iznāk tā, ka lielo galdiņu menedžeri easy var nodrošināt nepieciešamo 1 viesmīli visu laiku, savukārt mazo galdiņu darboņiem tas sagādā problēmas, jo tad jāskrien prece pieņemt, tad čurāt, bet tad atkal likumdošana paredz brīvu laiku… Likvidējam mazos galdiņus kā sugu?

      Atšķirība no tava piemēra ir tāda, ka tas ir TAVS lēmums veidot bāru tādu, kā tu gribi, šajā gadījumā to, kāds bārs būs nosaka ALFAS menedžments. Un tur ir liela starpība.

      • Pilnīgi pareizi.
        TO, kāds būs bārs – nosaka Linstow Center Management.
        Ja Tu nevari pavilkt šos noteikumus – ej prom! :)

        Kāpēc Tu uzskati?, ka kādam ir jāpabalsta Tavs vārguļa bizness?… ja Tu nevari atļauties aizvietotāju uz pusdienām, tualetes laiku – vai 2 cilvēkus vienā maiņā, veikalā. Tad ko Tu domāji?… parakstot šos Linstow papīrus?

        Unb tas pārdevējs arī nav vainīgs, ka netiek pačurāt.
        Vainīgs ir kas?… Darba devējs. Pāāāreizi.

        • aldis hofmanis

          Labi. Pat zināmā mērā varētu piekrist, skatoties no naudas viedokļa.
          Bet, pieņemu, ka ALFAI kā atbildīgam uzņēmumam rūp, ka darba devēji pārkāpj likumdošanu un nenodrošina saviem darbiniekiem likumdošanā paredzētās atpūtas minūtes, ēsanas pauzes utt. Tad kāpēc ALFA, kuri ir atbildīgi un kuriem rūp savs bizness, neizstrādā tādus noteikumus, lai darba devēji pret saviem darbiniekiem attiektos kā pret cilvēkiem, nevis vergiem? Kāpēc ALFA piever acis uz šādiem darbinieku tiesību pārkāpumiem? Kāpēc neietrādā noteikumos atrunu uz minimālo cilvēku skaitu veikalā, atsauci uz darba likumdošanu un bargi nevēršas pret pārkāpējiem? Tikai retoriski jautājumi, pat ne bizness.

  36. hm. es mēģinu vēlā vakara stundā strādāt, bet kā ieskatos e-pastos – tā jauni viedokļi par “čurāšanas” tēmu katru minūti ;) jautri :) jautri strādāt man :)
    bet pie lietas: tā kā iepriekš te paudu savu nostāju par šo jautājumu, tad domāju, ka sapratīsiet, ka vēlos precizēt – pēc visa lasītā – piekrītu Aldim par visiem 100% – īpaši par šo “Atšķirība no tava piemēra ir tāda, ka tas ir TAVS lēmums veidot bāru tādu, kā tu gribi, šajā gadījumā to, kāds bārs būs nosaka ALFAS menedžments”
    Lai nu kā tur nebūtu lielveikala vadībai būtu jābūt tai, kura nodrošina, ka darba devēji ievēro Darba likumu, jo viņi ir tie, kas šajā gadījumā darbojas, kā “umbrella organization” un līdz ar to arī viņiem ir jābūt atildīgiem par standartiem – ne tikai pārdošanas, noformējuma, apkalpošanas, bet arī darbinieku labsajūtas. skumji un nepareizi ir tas, ka vismazākais rūķītis Latvijā (un ne tikai) vienmēr būs vissliktākajā situācijā – jo mēs jau te varam forši paspriedelēt, bet ja tas pats alfas menedžements vai darba devējs neko nemainīs (kas tā arī visticamāk) būs, čaklīši pārdevēji un pārdevējas turpinās ciesties un bendēt savu veselību…
    te tika pieminēta Francija – mans ieteikums – seko viņu kolosālajām tradīcijām – visi alfas pārdevēji (no matter no kura veikala) izveido arodbiedrību – paraksata memorandu, kuru noliek alfai un savējiem šefiem uz galda visi vienā dienā un vienā laikā un ja tas netiek ievērots – visi uztaisa foršu streiku (pie tualetēm) uzaicina visus medijus – pilnīgi visus – un plus vēl paziņo, ka ja netiks ievērotas prasības un kāds pēc tam tiks atlaists – visi kolektīvi alfu u.c. iesūdzēs – kā grupa (juristu izmaksas dalītas un var paņemt vislabāko advokātu) – bet tas mans solution meklētājas ieteikums no ekstrēmā gala. jauku vakaru, Signe

  37. Aldi… Jā!, tādas tējnīcas nav.
    Bet par likumdošanu runājot – tur jau ir tā lieta, ka no Alfas puses viss ir korekti. Ir sakārtota šī puse ar Linstow esošajiem normatīviem, un likumdošanas aktiem.
    Jau atkārtojos – nekorekti rīkojas Darba devējs, nodarbinot savus darbiniekus neatbilstoši LV likumdošanas normām (viņi katrs var vērsties darba inspekcijā – kaut rīt… un viņiem būs taisnība). Darba devējs ir šis ‘ļaunais vilks’, ne jau – Alfa.

    Nu iedomājies situāciju? – Tev ir 3Ls (par piemēru, tikai piemēru), un Tu gribi paēst.
    O jā… Tu vari ieiet Lauvas Namā, Lido, Tikai karotes, vienalga.
    BET!!! – Tu zinot savas finanses, aizej uz Mārtiņa Rītiņa restorānu, nu labi!, nu kaut vai Thali vai Gan Bei – un paēdot Tev noliek priekšā rēķinu par 8-10, nu… 12Ls.
    Un Tu tagad saki (??) – ziniet?, man ir tikai 3Ls.
    Kurš ir vainīgs? :)

    • aldis hofmanis

      Hmm, izskatās, ka tu pārzini papīrus. Man būtu ļoti žēl, ja izrādītos, ka tu esi ALFA atbildīgais priekšnieks. Jo tu neko nesaproti, atvaino. Runa ir par cilvēciskām attiecībām. Nauda atnāks pati, pēc tam.

    • Ģirt, nedusmojies. Mēs jau gribam pateikt, ka ALFAi ir izdevīgi, kad ir apmierināti kienti un apmierināti īrnieki.
      Ar vienkārši BIZNESS, to panākt nevar. Tu taču noteikti esi dzirdējis par sociāli atbildīgo mārketingu? Pamēģini paskatīties no šī redzesloka.

  38. Nu ja… laikam jau bezcerīgi runāt.

  39. atļaušos mazliet pamoderēt ;) jo šī diskusijas daļa bija intriģējoši gudra un arumentēta un tādas man patīk :) es domāju, ka “patiesība” ir kaut kur jums abiem Aldi un Ģirt pa vidu – līdz ar to – papīri, ta papīri, bet es ceru, ka one day Latvijā pēc šādas labas diskusijas sekos rīcība – cerams, ka ne tik ekstrēma, kā manis ieteiktā. Bet varbūt Ģirts, ja nu tomēr ir ar alfa management (kaut vai mazlietiņ) saistīts – ieklausīsies rūpīgāk – un kaut ko pabīdis tur ar tiem papīriem un pievienos vienu mazītiņu punktiņu par to čurāšanu, ko a? :)

  40. Pasaulē ir gana daudz īpatņu, kuru naudai pateicoties pastāv cilvēktirdzniecība. Sievietes piespiedu kārtā dienā pārguļ ar 20-30 klientiem. Darba likums netiek ievērots, darba apstākļi sarežģīti, istabiņu īre dārga, maksā maz vai neko.

    Kā ētika atļauj iet uz veikalu, ja jūs zināt, ka pārdevēja ikdienā cieš no nesaprātīga darba laika, strādā bez atpūtas, kārtīgām ēdienreizēm, un visticamāk, jūs apkalpojot, ciešas.

    Jūsu iemīļotie veikali, tējnīcas, sazinkas. Velns parāvis, vai tad tiešām vairs nav nekāda cita atskaites punkta kā tikai papīri – nauda un likumdošana?

  41. par atskaites punktiem – pamatā visiem lēmumiem būtu jābūt vērtību sistēmai, par kuru demokrātiskā diskusijā parasti vienojas vispirms, bet pēc tam ir jābūt papīriem un nauda būs vienmēr, jo bez tās pagaidām dzīvo laikam vienīgi kibucos ;) savukārt papīri, ja tos pareizi sastāda, par pamatu ņemot cilvēku un pareizās vērtības var būt ļoti noderīgi, to pierāda ASV sistēma – it visur ir gatavi formulāri un atliek tikai atķeksēt vajadzīgo opciju, vai izprintēt vajadzīgo formu (vismaz attiecībā uz admonistrāciju) un pie viņiem tas strādā lieliski, jo nav tā, ka Latvijā, kad papīrs bieži vien ir sastādīts sastādīšanās pēc un neizdomājot, kāpēc, kā interesēs un vai vispār vajag :)

  42. Runājot par salīdzinājumu ar citām valstīm, man patika viena frāze no jaunās Ha-junga grāmatas, ka nabadzīgās valstīs (kā Latvija un vēl nabadzīgākās) parastie strādnieki spēj ļoti labi konkurēt ar strādniekiem bagātajās valstīs. Pārdevējs, autobusu vadītājs vai konveijera strādnieks ļoti viegli varētu atrast darbu arī Lielbritānijā vai citur (valodas zināšanas varētu sagādāt problēmas, bet visā citā viņi pat būtu labāki strādnieki nekā vietējie). Tie, kas nespētu konkurēt ar saviem amata brāļiem bagātajās valstīs, ir tieši augstākā līmeņa menedžeri un uzņēmēji. Viņi ir pieraduši strādāt neefektīvi, bet saņem lielu algu lielākoties tāpēc, ka maksā mazāk saviem strādniekiem. Vajadzības gadījumā viņi nespētu atrast līdzīgu darbu ar tādu pašu samaksu Īrijā vai citur, jo kvalifikācija krietni atpaliek no vietējām prasībām.

    Arodbiedrības varētu būt labs risinājums, jo tas piespiestu menedžerus darboties efektīvāk.

    • Arodbiedrības varētu būt labs risinājums…
      LV darbinieki ir kūtri, tas ir viens! – diemžēl… Darba inspekscija darbojas pilnā sparā, un labprāt uzklausa jebkuru sūdzību – tiesa gan jā!, parasti pēc Darba inspekcijas apmeklējuma tieši, vai netieši, darbinieks ir spiests meklēt sev citu darbu.

      Ja visu nostādītu / sakārtotu ētikas, cilvēcisko normu, LR likumdošanas normās – tad attiecīgi, šādi nomnieki Alfā – gluži vnk būtu spiesti aiziet no šī t/c prom…

      Nobeigumam, vēl viens salīdzinājums – uzņēmums var veikalu ievietot 2 t/c. Nu Ok!, pieņemsim – 2 adresēs:
      1) Lieliski apmeklēts t/c – plūsma, tikai piemēram!, skaitļi no gaisa pagrābti – 3-4tkst. cilvēku gar veikala skatlogu noiet dienā. Noma?… mmm… nu teiksim – 2 000Ls mēnesī,
      2) ne gluži nomale, bet… plūsma ap 500 cilvēkiem gar skatlogu, bet noma?… piemēram – 700Ls mēnesī.
      Neitrāls aprēķins tagad… Maksājot 2 000Ls nomu mēnesī, pie esošā apgr. uzņēmums var atļauties 1 pārdevēju maiņā,
      Maksājot 700Ls – 2 pārdevējus mēnesī, un pat varbūt!, 2 pārdevējus nemaz nevajag, jo ir tiesības aizslēgt veikalu, un aiziet pusdienas laikā.
      Apgrozījums kur labāks?… (atkarībā no jomas), pieņemot, ka šis būtu nevis ‘specifisks’ veikals, varbūt var uz šādu veikalu malā aizvilināt cilvēkus ar citiem reklāmas veidiem?… nekā Lieliski apmeklētā t/c, kas varbūt arī nav īstā dotā veikala auditorija, kur šie 3-4tkst. cilvēku vnk plūst gar skatlogu – veikalā pat neielūkojoties.
      Pamatdoma:
      Ētika… Kurš no abiem veikals būs ‘cilvēciski pareizāks’? :) Kas šo visu nosaka?, vai tas nav Darba devējs?… vai tomēr esošā t/c noteikumi?…

      • Vai diskusijā neesam aizgājuši par tālu?
        Arodbiedrības organizēšana, Darba likumu izmaiņa, veikala vietas maiņa.
        Cilvēkam vienkārši ir jānokārto savas vajadzības un vai to nevar atrisināt vienkāršākā ceļā? :)

  43. Man liekas, ka liela daļa šeit tā arī nesaprata, ka es 1-kārt – patiesībā aizstāvēju šos darbiniekus, kas netiek čurāt, paēst utt.
    2-kārt – uzskatu, ka Alfa t/c dotajā gadījumā ir taisnība (un es neesmu Alfa atbildīgs darbinieks).
    Un 3-kārt – kā vājo, un nepareizo posmu šajā visā – es uzskatu dd (Darba devēju), kurš nenodrošina LR likumdošanai atbilstošus darba apstākļus saviem darbiniekiem.

    Vislabāk man patikās Alda arguments beigās – es neko nesaprotot :)
    ps: kā reiz man tieši ir pieredze ar šīm Linstow Center Management noteikumu paketēm, īres līgumiem, nomas izmaksām, un patiesajām situācijām – kad veikals, lai izdzīvotu!, var atļauties tikai 1 cilvēku 12h maiņā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>