metro ir draugs

skybridge

Atcerieties, 90-to gadu sākumā metro nebija draugs. Šodien, liekas, Rīga nožēlo, ka vismaz vienu metro līniju nepalaida. Imanta – Centrs – Pļavinieki. Nebūtu slikti, ne?:)
Nu re, tad nu tā – šodien Vankūverā bija liela diena. Visi – lieli un mazi, jauni un veci, dāmas un kungi, nē, nē ar riteņiem gan ne, pagaidiet rītdienu, lūdzu – steidzās ievērtēt jauno metro jeb kā te sauc, debesu vilciena (skytrain) līniju – Canada Line no centra uz Ričmondu un lidostu. Jā, jā, no šodienas – no lidostas uz centru braucam ar skytrain, tas ir visizdevīgākais transports! Kamēr Šl***rs un citi Rīgas kungi tikai kaļ lielos plānus kā iesūkt nāsīs 10% no zemās grīdas tramvaja prodžekta un vilciena līnijas uz lidostu, tikmēr Vankūverā Translink cilvēki plāno, domā un attīsta pilsētu: pirms nepilnām 2 nedēļām tika atklāts jauns tilts (un nemaz netika būvēts no zelta un netika krāsots oranžā krāsā), tagad jauna metro līnija uz vienu no patiešām biezi apdzīvotiem rajoniem, vēl, cik esmu dzirdējis, ir plānā nākošā metro līnija uz tālākām Vankūveras daļām, kur patlaban tikai vilciens kursē.
So, welcome to Canada.  Šeit cilvēki strādā un attiecīgi arī saņem algu, nevis kā dažās valstīs, no kurām cilvēki masveidā mūk prom, jo grib strādāt, nevis izlikties, ka strādā un saņemt algu, nevis izlikšanos, ka tiek maksāta alga…

7 Responses to metro ir draugs

  1. ne pa kapeiku nenožēloju metro neesamību
    ja būtu pat pabeiguši un palaiduši (fantastikas romāna cienīgs sižets) uzturēšanas maksas pavilktu visu LV stingri lielākā purvā
    un kāpēc ? atbilde slēpjas zem pamatiem :) agha plūstošās smiltis …

  2. hmm, malači Vankūverieši… bet jo īpaši man patika pēdējie divi teikumi :))

  3. Njā LV metro nepavilktu un visticamāk to slēgtu ja tāds būtu izveidots, ko var gribet no 2,3 milioniem no kuriem reāli 0,8 ir Rīgā un kuriem par to būtu jāmaksā.

  4. God Bless skytrain !
    25 minūtes un es jau bez 10` kā mājās. :)

  5. Tad kad pirmo reizi biju Kanādā un tas bija 2006 liekas to līniju sāka celt, tagad tikai pabeiguši, bet viņi tā visu lēni un kārtīgi :)

  6. Jā nu Kanādu nesalīdzināt ar LV, ja runājam par Metro, tad nu domāju a daudz pilsētu ir tādu kurās dzīvo zem viena miljiona ar pazemes transportu. Rīga tik tiešām palaida savu iespēju, garām, un nav jēgas sevi mierināt par to ka nebūtu naudas uzturēšanai, vai ka ir par maz iedzīvotāju. Mēs latvieši vnk paši neko nevaram un neļāvām arī krieviem.

    Tas nu būtu ļoti noderīgs transports jebkurā gadījumā Rīgas pilsētai, nu vismaz daudz vērtīgāks kā dievnidu šķērsojums. Un arī lietderīgāks kā zemās grīdas tramvajs, kurš nemaksā maz un tikai pie mums.

    P.S. Ir jāņem vērā ka metro nebūvē tikai pazemē, bet daudzkur virszemē, kas būtiksi atvieglo izmaksas.

    Lai nu kā domāju ka Rīgā būs pazemes transports, jautājums, kad ? Varbūt pēc gadiem 15 – 50 – 60. Viss atkarīgs no attīstības. Jebkurā gadījumā pēc Eiropas Standartiem, Rīgai pienāktos šāds transports.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>