ko darīt ar Rīgas Satiksmi? 9 padomi Ušakovam

Es zinu, kritizēt mēs visi esam malači, es pat teiktu, ka tā ir vienīgā lieta, ko latviet’s tā pa īstam prot. Iesākumā es arī biju gatavs kārtējo reizi izrakt kara cirvi un iet iestaigāto, žultaino Rīgas Satiksmes  nolikšanas taciņu, tad atcerējos Vankūverā apgūto uz-dzīvi-skaties-pozitīvi mācību, tādēļ nolēmu pamēģināt ar 9 ieteikumiem, kā uzlabot Rīgas Satiksmes darbu, savu un daudzu citu rīdzinieku ikdienu. Tā tapa 9 ieteikumi Rīgas mēram Nilam Ušakovam:

1. Iejūties klienta ādā. Izsludināt rīkojumu, ka Rīgas Satiksmes menedžments un Rīgas Domes darbinieki un deputāti  1 – 2 dienas nedēļā uz darbu un atpakaļ dodas ar sabiedrisko transportu vai alternatīvu personiskajam auto (kājām, velosipēdu, skūteri..), protams, izņemot tos, kuriem paredzēti komandējumi ārpus Rīgas. Tā varētu būt piemēram katra ceturtdiena. Ar šo rīkojumu varētu nošaut vairākus zaķus – RS un domes darbinieki labāk izprastu klientu vajadzības (uzņēmuma veiksmes un neveiksmes, lietas, kuras jāuzlabo vai jāizceļ. Tāpat arī RD darbinieki vairāk sajustu un saprastu ikdienas cilvēku noskaņojumu, it īpaši deputāti, kā arī uzlabotos pilsētas ekoloģija). Tā varētu būt lieliska akcija, kuru varētu pārņemt arī valsts iestāžu darbinieki.

2. Maršrutu plānojums. It kā jau maršrutu plānojums pa lielam ir ok, bet ar nožēlu ir jāsecina, ka Rīga ir centr-tiecīga vai centr-orientēta pilsēta. Proti, ja tev jānokļūst, piemēram no Jaunmārupes līdz lidostai vai Ziepniekkalna uz Daugavgrīvu, tad to var izdarīt tikai caur centru, kas paņem vismaz liekas 30 – 50 minūtes.  Tātad trūkst t.s. horizontālais plānojums, it īpaši Pārdaugavā. Mans ierosinājums būtu visā pilsētā izveidot uz esošo mikrorajonu centru bāzes kādas 6 – 7  starpstacijas vai satiksmes mezglus, kur ērti ir iespējams pārsēsties uz transportu dažādos virzienos, kā arī parasti šādu transportu grafiki ir salāgoti. Kā piemēru varu minēt  šādus satiksmes mezglus (exchange) Vankūverā.
Tāpat arī, liekas, laba doma varētu būt viens vai divi apļa maršruti, kuri aptvertu, teiksim, lielāku un mazāku apli pa Rīgas centru un perifēriju, arī tādi ir katrā sevi cienošā metropolē.

3. Sociālā un ekonomiskā funkcija. Patiesībā sabiedriskajam transportam pilsētas dzīvē ir nenovērtējama un savarīga nozīme – jo labāk tas ir organizēts, jo labāk tiek realizētas pilsētnieku vajadzības, jo lielāku atdevi dod pilsētā izvietotie uzņēmumi. Ražīgāki ražojošie, pelnošāki izklaidējošie un ēdinošie. Uztaisam vēlo un nakts autobusu sistēmu (kā tas ir vairākās sevi cienošās lielpilsētās, piemēram, Londonā vai tajā pašā Vankūverā) un cilvēki no attālākiem rajoniem vairāk uzdrīkstēsies iet cilvēkos (teātri, restorāni, cafe, pasākumi, ciemošanās utt). Būs aktīvāka sociālā dzīve, arī iegūs bizness un pilsētas, valsts ekonomika ies uz augšu.

4. Īsteno sapņus. Vai es jau teicu, ka sabiedriskajam transportam pilsētas dzīvē ir nenovērtējama un svarīga nozīme? Ja? Laikam būs jāatkārtojas, jo tā patiešām ir. Katram RS darbiniekam, katram, sākot ar šoferīti vai grīdu mazgātāju, līdz pat pašam Bemhemam katru dienu būtu jāatceras, ka tajā autobusā (tramvajā, trolejbusā) viņi nepārvadā cilvēkus. Viņi nesniedz pakalpojumu, aizvedot cilvēku no punkta A līdz punktam B. Tas ir kas vairāk. Katru dienu katra zilā, dzeltenā, zaļā vai sarkanā transporta līdzekļa vadītājs palīdz īstenot simtiem sapņu, cerību, simtiem ideju un domu. Simtiem dzīves ir atkarīgas no tā, cik labi tu, šoferīt un cik labi tu, Bemhem būsi izdarījis savu darbu. Atceries to, katru reizi, kad gribas noburkšķēt ceļa prasītājam, uzbraukt bezbiļetniekam vai vienkārši atcirst uzmācigai žurnālistei. Tādam ir jābūt uzņēmuma vīzijai un moto. Īstenojam sapņus.

5. Mobilitāte. Klau, cik maksātu katram autobusam, trolejbusam priekšā uzlikt šādu te riteņu vedēju sistēmu?

 

 

 

 

Tas būtu izcili, jo, tad es no Jaunmārupes varētu aizšaut līdz centram un tālāk doties ikdienas gaitās ar felli. Visi tik iegūtu – es negrūstītos pa salonu ar riteni,  pilsētā pārvietotos ar to, nevis ar auto un, vismaz vasarās piesārņojums būtu mazāks. Tāpat es ļoti priecātos, ja šoferīši uzvestos kā labi saimnieki – reaģētu un palīdzētu tiem, kam palīdzība nepieciešama (cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, māmiņām ar bērnu ratiņiem palīdzētu atbrīvot viņiem paredzēto vietu salonā, nomierinātu iekarsušos prātus un es galīgi neļaunotos, ja gadītos kāds tāds eksemplārs kā Vankūverā, kurš visu brauciena laiku stāstīja anekdotes busa skaņu sistēmā.) Un vēl – par riteņiem, bagāžu, ratiņiem slēpēm, neko nebija jāpiemaksā, Nil, tas ir anahronisms no PSRS, tas nav labs serviss.

6.  Īpašie pasākumi. Mēs visi zinām, ka tādi ik pa laikam ir. Mēs zinām jau labu laiku iepriekš, mēs varam plānot transportu gan pēc, gan pirms pasākumiem. Cik lielās vietas mums ir? Mežaparks – viena. Ķīpasalas halle – divi, Skonto halle, stadions – trīs. Arēna Rīga – 4. Āāā, pareizi, tur taču nekursē sabiedriskais transports. Varbūt tad uz Arēnas 5 gadu jubileju (zinu, zinu, bija jau februārī) RS satiksme varētu uzdāvināt autobusa maršrutu, kurš iet pa Skanstes ielu (tur taču arī ir daudz citu iestāžu, kaut vai tas pats Rīgas rajona VID)? Mana pieredze rāda, ka labs menedžments paredz notikumus un sagatavojas tiem ar pietiekošu transporta daudzumu, lai cilvēkiem nesabojātu emocijas pēc iedvesmojoša koncerta vai aizraujošas hokeja spēles? Starp citu, Vankūverā Translinkam (tā ir vietējā Rīgas Satiksme) bija īpaši Canuks reisi dienās, kad vietējā hokeja komanda spēlēja mājas spēles un visi biļešu īpašnieki varēja tikt uz spēlēm ar busu par brīvu. To es saucu par labu servisu. :)

7.  3-5-7-10-15-30-60 princips. Kad es biju pavisam mazs, vasaras pavadīju laukos. Tur cilvēki pulksteni noteica pēc autobusa, kurš kursēja, liekas 3 vai 4 reizes dienā. Tik daudz ciparus biju spējīgs atcerēties arī es. Savukārt, lielā pilsētā dzīvojot, to ciparu sarodas daudz, ai ku daudz. Ja es izmantoju busus, tad es tomēr gribētu kādu sistēmu, jo cilvēkiem vieglāk ir saprast sistēmas. Lūdzu, Rīgas Satiksme, lūdzu, ieviešiet šo sistēmiskuma principu (ļoti labi darbojās Vankūverā, kur vietējais operators Translink, manuprāt bija radījis labu paraugu), lai es zinu, ka pīķa stundās pieprasītie transporti iet ik pa 3, 5 vai 7 minūtēm. Lai es zinu, ka transports kursē regulāri, ik pa 10, 15, 20, 30 vai 60 minūtēm. Lai man nav katru reizi jādomā, cikos tad bija tas buss, vai nākamais ir pēc 4, 8 vai nezincik minūtēm, ja esmu tikko nokavējis savu busu? Labi?

8. Laika biļete. Vai mēs gribam, lai vairāk cilvēku lietotu sabiedrisko transportu? Ja gribam, tad beidzam māžoties ar maksas iekasēšanu par braucienu, jo tad cilvēki brauks un rēķinās, kur un cik kas viņiem maksā. Uztaisam laika biļeti un un zonu tarifu (piemēram, nopērc biļeti un vari netraucēti braukt kur, cik daudz un ar ko tev vajag apaļas 90 minūtes) un cilvēki vairāk lietos sabiedrisko transportu. Zobu dodu ķīlā, Nil. Uztaisam 3 – 4 zonas: centrs un tuvā Pārdaugava – viena, tuvējie mikrorajoni – otra, Jau tālākie – trešā un ceturtā – kaut kur uz Vecāķiem, Jūrmalu, Vakarbuļļiem, Ādažiem, Carnikavu un Ikšķili, tas sakustinās nekustamo īpašumu tirgu Rīgā. Sajūdzam ar satiksmes mezgliem, park&ride vietām, kuras gan vairs nedzird, ka kāds gatavotos būvēt un Rīga kļūs daudz modernāka, skaistāka, tīrāka un zaļāka. Cilvēkiem, iedzivotājiem draudzīgāka.

9. Piedāvājums. Es zinu, ka RS lielākā problēma šobrīd ir laba servisa trūkums. Ir jauni autobusi, moderni tramvaji, hermafrodīti trolejbusi, bet nav izpratnes par labu servisu. Tādēļ, Nil, es izsaku piedāvājumu: esmu ar mieru iet uz Rīgas Satiksmi, strādāt  un uzlabot servisa kvalitāti, manīt izpratni par labu servisu un menedžmentu, ja vien dosiet man pilnvaras un brīvas rokas vismaz gadu. Bumba ir tavā pusē, Nil.  Mans CV ir te, jāatzīst gan, nav uzlabots kopš jūlija beigām.

 

36 Responses to ko darīt ar Rīgas Satiksmi? 9 padomi Ušakovam

  1. Priekšlikumi interesanti. Ieteiktu uzrakstīt atklātu vēstuli Rīgas mēram, varbūt kāds no ieteikumiem tiešām gūst atzinību, pretējā gadījumā tie nogrims te blogā. Diez vai mēra k-gam ir laiks lasīt visus blogus pēc kārtas. ;)

    Lai veicās! :)

  2. Vēl viens ierosinājums, ko es izteicu pa info.tālruni. Uz to man atbildēja, ka manis viena dēļ taču neiesim te pārkārtot mūsu ideālo sistēmu.
    Agrās rīta stundās (pirms pl.6) pirmie trolejbusi izbrauc, piemēram, no Purvciema 5:24, tas ierodas pie Centrālās Stacijas pl.5:47 (pēc grafika). Vilciens uz Tukumu2, atiet pl.5:51. Tātad man paliek 3-4 min, lai aizskrietu līdz stacijai, nopirktu biļeti, uzkāptu uz perona un vēl iekāptu vilcienā. Jā, es paspēju, bet es nenormāli skrienu, pēc tam esmu vājprātā aizelsies un principā pikts, ka integrētā transporta sistēma ir tikai mīts. Cik izmaksā 5 min pārcelt šo trolejbusu agrāk? Tik, cik izdrukāt lapiņas pieturvietās? Rīgas Satiksme atbildēja, ka viņi nevarot visus taransportus pielāgot vilcieniem, es neprasīju visus, tikai pirmo no rīta – vienīgo, ar kuru var nonākt uz centru, lai dotos tālāk ar vilcienu. Klausulē bija vienaldzība un pārākuma sajūta, ka esmu atļāvos traucēt kundzi ar tik debīlu ierosinājumu :(

  3. Labi ieteikumi, īpaši 2.punkts par maršrutu plānojumu. Ja jānokļūst no Juglas vai Teikas Bauskas ielas Valdlauču galā, tas būtu čiks un viss ar transportu, kas ietu pāri jaunajam Dienvidu tiltam. Bet tāda nav, tāpēc kraties vien uz centru un atpakaļ. 15min vietā 1h30min un tas vēl, ja paveicas. Tas pats kad jābrauc no viena Pārdaugavas gala uz otru caur centru. Nākas vien braukt ar savu mašiņu.
    Rakstīju ieteikumu RS, tie pasūtīja uz RD, bet vai paši kautko jaunu izdomāt un pamodelēt, lai piesaistītu tautu sabiedriskajam transportam nespēj ?

  4. Bet pats galvenais ir iemācīts RS šoferiem satiksmes noteikumus, braukšanas kultūru un cieņu pret citiem satiksmes dalībniekiem. It sevišķi velosipēdistiem.

  5. Zonu sistēma šķiet Rīgā kādreiz jau bija. Nezinu, kāpēc vairs nav, bet acīmredzot kaut kas nestrādāja.
    Šobrīd dzīvoju pilsētā, kurā tada sistēma ir un nekādā sajūsmā neesmu.
    Jo cilvēkam, kurš nebraukā katru dienu un – vēl trakāk – nav vietējais, tas rada pamatīgu sajukumu. Un nedod Dievs ja tas viss vēl nāk kopā ar lieliem sodiem par braukšanu ar nepareizās zonas biļeti….
    Pārējie ierosinājumi gan atbalstāmi un labi. :)

  6. es ieteiktu stacijas laukumā uzcelt 200 m augstu stabu un novilkt troses no tā uz visādām Rīgas vietām. Uzbrauc ar lifru un pieķēdējas pie noslīdekļa un pēc 2 min tu esi vietā. Atpakaļ pagaidām ar autobusu kamēr tādus stabus saceļ visur. Un kas par skatu uz Rīgu!

  7. Dānijas integrētā transporta piemērs – internetā norādi, kad no kuras vietas uz kuru vēlies nokļūt visas valsts teritorijā, un saņemsi precīzu informāciju, kādi transpotlīdzejkļi tev to nodrošinās:
    http://www.rejseplanen.dk/

  8. Aldi, esi trāpījis 10iekā. Nav jau jābrauc uz Vankuveru, te pat pāri jūrai, kur var nokļūt lētāk, kā aizbraukt līdz Liepājai (ar Ryanair) ir tieši tāda pati sistēma (izņemot ar tiem riteņiem priekšā).

    Tomēr, diemžēl, pūcei aste uzziedēs, kā kaut kas izmainīsies Rīgas sabiedriskās satiksmes sistēmā. Un problēma ir daudz dziļāka par Behmaņa old-school frizūru – problēma ir sistēmā. Lielajos, sabiedrībai svarīgajos uzņēmumos pie vadība nenonāk gudrākie, inteliģentākie, ar labāku izglītību un stratēģisko domāšanu. Lielākā daļa dažāda līmeņu vadītāju valsts un pašvaldības uzņēmumus tur nokļūst pateicoties konjunktūrai. šo cilvēku uzdevums nav vadīt un radīt “labākā servisa paraugu”, bet gan kontrolēt finanšu sviras, kas nodrošina piekļuvi rebēm. Te nav runa par korupciju, bet par informāciju un visa veida valsts pasūtījumiem.

    Tavi labie centieni un idejas, Aldi, RSam un RD nav vajadzīgi – kalpot sabiedrības interesēm nav sistēmas uzdevums.
    Arī Ušakovs vai Augulis neko nelemj, tie ir viņa sponsori un finansētāji, kuriem ir svarīgi tikt pie finanšu avotiem.

    Pirms ieviest “labo servisu” un “skaistās idejas” ir jārada apstākļi, ka stratēģiskos uzņēmumus vada cilvēki, kas tur nokļuvuši savu spēju dēļ, nevus tāpēc, ka viņi pieder kādai sū..a partijai.
    Protams, kritizēt ir viegli – kā to izmainīt? Nezinu. Pašai sabiedrībai ir jāgrib mainīties, ir jābūt prasīgākai, bet mēs esam Latvieši, kas māk taisīt “virtuves revolūcijas”, bet sadarboties neesam spējīgi.

    • Lai tiktu pie lemšanas un svirām, vajadzētu nelielu valsts apvērsumu, vai nu jāstājas tādā partijā, kas “aizslauka” pie varas esošo.

  9. Ieteikumi ir labi. Zonas gan man parasti pamatīgi nepatīk – Rīga ir pietiekoši maza, lai visa Rīga būtu viena zona. Par laika biļetēm varētu darīt vēl labāk – līdzīgi kā Oyster Londonā – biļete jāvalidē katru reizi kāpjot transportā, bet naudu no tās noņems ne biežāk kā: 1 reizi stundā, 4 reizes diennaktī, 20 reizes nedēļā, 60 reizes mēnesī. Līdz ar to vairs nebūs jāizdomā nekādas ‘dienas’, nedēļas vai mēneša biļetes – vienkārši papildini talonu ar 80 biļetēm un vari droši visu mēnesi braukāt. Talonā tehniski to realizē vienkārši – pieraksta talona atmiņā katru validācijas reizi un transporta ID (kā tagad) un ja cilveks ir validējies šajā transporta līdzeklī vai viņam ir pašlaik iet viens no tiem ‘brīvajiem’ laikiem, tad viss ir ok.

  10. Labi ierosinājumi- ar to vismaz varētu sākt RS nolaišanos uz zemes. Tomēr esmu pilnīgi neticīgs par to, ka būs + sekas- RS ir tā saucamā “tesmeņa struktūra”, kurā viss pakārtots nevis cilvēku apkalpošanai, bet naudas slaukšanai, sākot ar iepirkumiem RS vajadzībām un beidzot ar ripojošajām naudas mašīnām un autostāvvietām. Visur, visos vad.amatos ir iecelti “savējie” un valsts valstī “plaukst”. Un nezinu, kā tur Nils- pa vidu vai iekšā šajā sistēmā, bet sistēmu viens cilvēks no malas neizmainīs. Politiķi turpinās rīkot iepirkumus ar “papildvērtību”, Bemhens tos laipni apkalpot, bet pasažieriem atliks vien sakost zobus un rēķināt, rēķināt, rēķināt…

  11. Ar laika biļetēm var būt problēma dēļ mūsu infrastruktūras – nopērc biļeti, kas derīga stundai, bet no Purvciema līdz Imantai nepaspēja aizbraukt dēļ korķiem centrā – un klakš, kontrole jau ar smaidu sejā raksta kvīti.
    Zonu ideja nav forša, esmu izmēģinājis daudzās lielās pilsētās to, un vienmēr kaut kā negribīgi tā naudiņa tiek vilkta no maka ārā, kad stāvi uz zonas robežas vai vienkārši redzi, ka vienas pieturas dēļ jāmaksā dubultā. Nepatīk tā ideja.
    Un daudz plusu par attieksmi – tikai RS trolejbusa vadītāja, tikko izsniedzot invalīda biļeti, invalīdu pavadošo personu var iespiest durvīs, pēc lūguma tās tomēr attaisīt, lai varu somu izņemt, pacelt skaļi balsi, ka man tur vispār nav jābūt un sūtīt lasīt noteikumus, kurus pati nezina. Mana neizpratne par apkalpojošā personāla attieksmi pret klientu – skaļā, agresīvā balsī ķērkt pa visu trolejbusu – un noteikumu nezināšana, nemazināja vadītājas agresivitāti. Pēc tam, kad saprata, ka ir aplauzusies, sāka apelēt pie tā, ka ir auksts un viņai ir smagi strādāt etc Arī skaļā un uzbrūkošā tonī. Es redz esmu vainīgs, ka izvēlējos izmantot RS pakalpojumus, par kuru es vēl brangi maksāju.
    Par bagāžu – hokeja ekipējumu ir atļauts vadāt bez maksas :) Bet, lai tiktu no tās pašas Volvo halles pēc treniņa (ap pusnakti) mājās uz centru – nav iespējams. Jāiet ar kājām, jo neviens redz neiedomājas, ka cilvēki ar hokeja ekipējumu varētu tomēr izmantot sab.transu :D

  12. godīgi sakot, lieliski padomi, cerams ka viņš pats arī izlasīs. Ā nē, neizlasīs gan, jo viņš jau tikai spēlē visādus CS un battlefield.

  13. Interesanti ierosinājumi. Es pati esmu vairākas reizes rakstījusi uz RD Satiksmes departamentu un vispār viņi atbild laicīgi, bet nu drīzāk jau atrakstās.
    Piekrītu 6.punktā minētajam par Skanstes ielu. Rīgā vēl ir vairākas lielas ielas, kas tiek sargātas kā svētās govis – piemēram, Lielvārdes iela, bet no Pļavniekiem uz Teiku var aizbraukt tikai ar lielu līkumu. Tas faktiski attiecas arī uz maršrutu plānojumu.

  14. Par tām zonām… īsti nepiekritīšu. Jo tiem, kas dzīvo tālu tas nav izdevīgi. TAČU! var paņemt PL sistēmu: pastāv dažādu variantu biļetes:
    – laika biļetes (samaksā braucienu par 30 minūtēm un maini transportus, cik sirdij tīk! super taču!), tostap arī dienas biļete, nedēļas nogales biļete utt.
    – Tevis ieteiktās zonu biļetes
    – pieturu skaits (10, 25, 20 – tātad, ja brauc tālu un ir korķu laiks, laika biļete nav izdevīgi)
    – Un vēl viņiem kaut kas bija. Ja aizies – aizbrauc uz Poznaņu komandējumā. Reāli iekaifoju par viņu sabiedrisko transportu (http://www.mpk.poznan.pl/)
    Biļetes līdzīga izskata, lietojamas tajā pat validatorā.

    Aha – vēl kāds priekšlikums pie tā visa: autobusos, tramvajos utt. šiltītes ar pieturām + atzīmēts, kur izkāpjot var pārkāpt uz citu transportu. ļoti elegants risinājums, kad dodies ceļā uz retāk apmeklētu pilsētas daļu.

    Starp citu – ideja labam servisam: li uztaisa mājas lapā kaut ko līdzīgu “Ieplāno savu braucienu”. Ti – no punkta A Mangaļsalā jātiek uz punktu B Zasulaukā. Ievadi datus un programma Tev uzraksta ar kādiem transportiem var braukt – kur jāpārkāpj citā transportā. Super!

    Bet vispār – lai veicas!!! :)

  15. man visas ilūzijas par saprāta klātesamību RS zuda, kad izlasīju ziņās, ka šamējiem plāno uztaisīt vienotu sabiedriskā transporta karti ar visām pieturām un jau tagad atklājuši, ka daudzi viena virziena transporti vienos laikos pārklājas, ir daudz pieturu ar vienādiem nosaukumiem u.tml. nepilnības. es atvainojos – cik gadus RS satiksme eksistē?! agrāka nekas tāds nevienam neienāca prātā?!

  16. RS jau ir maršrutu plānotajs – http://saraksti.rigassatiksme.lv/?a=p.routes&transport_id=search&l=lv var pat pēc kartes meklēt.

    Zonas, pieturu skaits, … tie visi ir lieki sarežģījumi, kas tikai pasažieriem un it īpaši tūristiem lieki galvu jauc. Pašreizejā RS sistēma starp citu ir daudz labaka un ērtāka par ļoti daudzam citām pilsētam, kur esmu bijis. Protams, visu var uzlabot, bet zonas un citas visādas biļetes ir nevis uzlabošana, bet tieši preteji. Biļetem jābūt pēc iespējas vienkāršākām un pēc iespējas mazāk dažādiem veidiem.

    • aldis hofmanis

      Te nu gan negribas piekrist. Salīdzini RS maršrutu plānotāju ar kaut vai to pašu translink Vankūverā. Domāju, ka pamanīsi atšķirību.

      Par laika un zonu biļetēm – laika biļete tev ļauj izplānot braucienu, kā vien vēlies, maksimāli izmantot transporta iespējas, jo vari pārsēsties neierobežotu skaitu reižu, kā arī ieplānot vairākus braucienus ar īsām pauzēm. Savukārt zonas padara visu sistēmu godīgāku – jo kā gan tas iznāk, ka es braucu 2 pieturas un maksāju to pašu naudu, ko braucot no bolderājas līdz pļaviniekiem? Absurds.

  17. Par velosipēdu uzlikteni autobusam ideja laba.
    Tikai es vēl vairāk priecātos, ja 55. un 25. autobusi uz Mārupi brauktu pa kādu apkārtceļu, nevis caur bijušo “kluso” rajonu O.Vācieša ielā.

    Ne O.Vācieša , ne Altonovas (sevišķi jau tiltiņš pāri sliedēm), ne Ārlavas, ne Tēriņu ielas nav paredzētas tādai satiksmes plūsmai un milzu autobusiem, kas kursē ik pēc 15 minūtēm, kā vismaz 9000 Mārupes cilvēku automašīnām.

  18. Par zonām negribu piekrist. Rīga ir ļoti maza pilsēta, lai sistēmu sarežģītu vēl vairāk. Panāksi tikai to, ka tad par divām pieturām maksāsi cik tagad, bet par tālāku braucienu vēl dārgāk. Un tad noteikti RS nebūs ieinteresēta veidot tiešos maršrutus apejot centru, jo vairāk braucēju caur visām zonām, jo izdevīgāk.

  19. Ā, atcerējos vēl par RS mājaslapas WAP versiju:
    saraksti.rigassatiksme.lv/wap

    Kāds no tām gudrajām galvām ir mēģinājis to adresi iebakstīt normālā (ne-aifonā) telefonā? un pie -15? babah! vai tiešām tik grūti ir noreģistrēt kādu domeinu, kas satur 2-3 burtus?

    Vēl par zonām – ja ieviesīs Rīgā zonas, tad tas nenotiks, ka samazinās cenu par divām vienu zonu, bet gan palielinās cenu par citām zonām. Respektīvi, mēs maksāsim par tām divām pieturām tos 50-70 santīmus paļubomu.
    Tas būs tikai papildu iemesls RS pacelt cenas

  20. Vispār gribēju bilst, ka Rīgas Satiksmei ir laika biļete – 24h. Tas nozīmē, ka samaksājot 1,90 Ls, vari braukt 24h pēc kārtas pa visu Rīgu, kamēr nelabi paliek. Ja zinu, ka būs vismaz 4 braucieni, vienmēr iegādājos tieši šo kartiņu, tādā veidā plānojot savus darbus, piemēram, no pl.13 vienā dienā un līdz pl.13 nākamajā. Bieži izbraucu tik daudz, ka viens brauciens man izmaksā pat mazāk par 0,15 Ls. Bet, jā, tā ir rūpīga un pārdomāta plānošana!

    • aldis hofmanis

      Jā, protams, tāda iespēja ir. Es runāju par ko citu – iespēju variēt ar transportiem un maršrutiem, lai maksimāli efektivāk izmantot transporta dotās priekšrocības, arī vienam braucienam

      • Piekrītu, ka iespējams būtu ērtāk, ja par tiem 50 santīmiem varētu nopirkt nevis braucienu vienas pieturas ietvaros, bet gan iespēju pārvietoties, piemēram, divas stundas. Protams, divas stundas par 50 santīmiem nebūs izdevīgas RS, jo tādā veidā cilvēki brauks ar diviem transportiem garos maršrutus maksājot tikai pusi no tā kā RS iekasē tagad. Par ko gan ir prātīgi padomāt, ka tad iespējams braucēju būtu vairāk un bezbiļetnieku mazāk, bet tas jau nevienu vairs nesatrauc. Vai kā teica man reiz teica info.tālruņa operatore, ka visi esot apmierināti ar RS, aptauja liecinot, ka 60% pasažieru ir ārkārtīgi gandarīti par RS servisu. Pārējie vienmēr burkšķot un pieprasa nepamatotus labumus. :))) Tie, kas lasa un raksta šeit, ir tie 40%! Tikai nez, kur tā aptauja veikta un kas to veicis un cik par to saņēmis.

  21. šādi te nekas nenotiks – piedāvāju vienu dienu organizēt brīvbraukšanu. Visi (nu labi, lielākā daļa) brauc ar sabiedrisko un nepērk biļetes.
    Tā varēs gan RD gan RS, gan preses uzmanību pievērst un kaut ko izbīdīt.
    Savādāk te arī paliks viss..

  22. Ā, jā. Tas bija labs raksts tev iekš “Ir”. Pats labākais – tas pēdējais – tavs darba pieteikums. Tikai jautājums, vai kāds to sadzirdēs? :)

  23. Oskaram- arī tagad daži, kas ir vienlīdzīgāki par pārējiem, var izbraukt visai Rīgai cauri par 40 santīmiem, ja viņiem ir palaimējies, ka jābrauc tikai no Imantas uz Juglu ar 21.autobusu vai no Bolderājas uz Pļavniekiem ar 3.autobusu.

    Bet ja citam tikpat liels attālums jābrauc citā virzienā, kur , lai nokļūtu, kādas 3 reizes vajag pārsesties, tad arī jāmaksā 3 x dārgāk.

  24. Priekšlikumiem piekrītu un atbalstu!
    Tikai neliels komentārs – zonu sistēma jau bija. Nepastāvēja ilgi un ja paklausās, tad daudziem nepatika. Jābrauc tikai dažas pieturas, bet, ja sanāk pārbraukt zonas robežas, tad sanāk maksāt tā it kā brauktu no vienas zonas gala uz otras zonas pašu galu. Liela ķēpa esot bijusi, jo katrai zonai bija sava biļete.
    Varbūt tagad ar e-taloniem strādātu efektīvāk. Nu nez nez…

    Man patiktu, ja pie pieturām būtu nelieli “info” ekrāni/tabloīdi, kas rādītu pēc cik ilga laika pienāks kurš transports, vai ir saplīsis, vai sastrēgumā iestrēdzis. Vismaz zinātu cik ilgi ir jāgaida. Šī sistēma arī citās pilsētās ir redzēta.

  25. hoffman,
    blogs labais – tavas trīsrindes sevišķi.

    vēl jau ar stāvvietām rigas satiksmei problemas. parasti, jo ilgak, jo letaak. rigas satiksmes stavvietaas jo ilgaak jo dargaak :-) dazreiz izskatās ka viņu stāvvietās vairāk ir kontrolējošās mašīnas nekā tās kas tur stāv.

    pilnīga atsvešināšanās no reālās dzīves.

  26. Man jau pilnīgi pietiktu, ja vadītājs atbildētu uz labdien! un paldies!.
    Kā arī, ja RD saprastu, ka kaut kas nav kārtībā, ja cilvēkiem zaļā gaisma deg 7 sekundes, bet transportam 30.

  27. Par pēdējo variantu – pilnībā pievienojos. Labi, tu vēl kā jauns cilvēks, ok, ātri pieradis pārvietoties, bet, ko lai dara veca tantiņa, kura, knapi, paspējot līdz puskrustojumam tikt, kad jau brauc pāri? Tādā veidā sākam nīdēt ārā pensionārus? Tā to saprast?

  28. Jā – jā – jā! Vispār jau Hofmaņa Kungs – pasaule ir tavas iekšējās pasaules spogulis…Bet, nu tas runājot par visām citām ar personību saistītām štellēm. Idejas un ieteikumi ir uzklausāmi. Normāli palasīt iespējamos priekšlikumus.Rīgas satiksmei notiekti būs par ko padomāt. Taču…Es nesaprotu, iespējams tādēļ, ka neesmu aktīva riteņbraucēja…Kādēļ, ja Tu brauc ar riteni(izvēlies braukt ar riteni) ir nepieciešams vēl sabiedriskais transports?! Nu nezinu, varbūt vari paskaidrot. Ja izvēlētos braukt ar riteni, tad “Tu” arī brauc ar riteni. Jāņem vērā arī fakts, ka tas ir pilsētas sabiedriskais transports’. Cita runa par starppilsētu autobusiem…
    Veiksmes Tev!

    • aldis hofmanis

      Var būt dažādi iemesli, kas liek pārvadāt velosipēdu sabiedriskajā transportā. Viens no tiem – ja es dzīvoju nedaudz ārā no Rīgas, piemēram, Jaunmārupē, Vakarbuļļos vai Sunīšos, tad es labprāt izmantoju iespēju ar sabiedrisko tikt līdz pilsētai un tad vizināties ar velo. Pilsēta un pilsētnieki tikai iegūst, jo mazāk izplūdes gāzu, labāka gaisa kvalitāte, mazāki sastrēgumi pilsētā. Cits variants – nogurums, spēku pārvērtēšana, laika trūkums vai laikapstākļi, tas viss var ietekmēt vēlmi/iespēju pārvietoties ar velo.
      Principā es domāju, ka šī ir viena no prioritātēm, kas būtu jāatrisina visdrīzākajā laikā.

  29. O, jā. Tas bija vislielākais bullšits, ko vispār jelkad Rīgas Satiksme ir izdarījusi – atcelt bagāžas pārvadājumu maksu, bet tai pat laikā ieviest jauninājumu velosipēdu pārvadāt kastē… wtf? Jā, a ko man darīt, ja riepa caura vai arī pats esmu pārguris? Skriet un rakņāties pa miskastēm un iepakojumu meklēt? Starp citu, @kipinja jau šādi sodu samaksāja – bilde draugu galerijās bija, ja varbūt manīji. Stulbi, bet tāda ir realitāte.

  30. Jāsaka, ka riteņbraucējs paliek ritenbraucejs. Katram cilvēkam savi putni galvā un, laikam, jau nav vērts turpināt diskusijas. Es, tomēr atduros pret kaut kādiem morāles principiem. Redzi, ja Tev riepa tukšu utml. Tu jau nu tajā reizē vari atļauties samaksāt to bagažas naudiņu. Pirmkārt, ritenis Tev neplīst katru dienu un otrkārt – ieejot veikalā, ja Tev pa ceļam pazudusi nauda, dabūsi maizi par brivu?! Nu nē…Nevajag arī izdalit tādu atsevišķu grupu, kā riteņbraucēji un kājāmgājēji sabiedriskajā transoprtā. Vajag dzīvot mierīgi…Proti, nevajag šaut uzreiz visu kas ienāk prāta un nepatīk. Vajag apdomāt un loģiskāk izvertēt kas, ko, kā!!!! Visi jau tā pat zina, ka Hofmaņa kungam viss izdosies un vajag tikai darit…Galvenais jau izdarit arī!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>