back to USSR

-Labvakar!
– … (klusums)
– Sveiki! Iedodiet lūdzu man vienu biļetīti līdz Gaujai. Man un manam ritenim.
– (noskalda) lats 43!
– Cikos lūdzu ir vilciens?
– Tūliņ!
– Kad tas ir tūliņ?
– (nepacietīgi) Nu tūliņ! 23:24!  un biļete tiek izgrūsta pa mazo lodziņu no vilcienu biļešu karalienes stiklotā buduāra.

Pēc tam līdzīga saruna ar sabozušos konduktori, spēle – nosauks/nenosauks pieturu, pie reizes cenšoties kaut kā tumsā saskatīt neapgaismotos staciju nosaukumus, lai noorientētos vilcienā izliktajā kartē un galu galā pārdomas par nelaimīgajām māmiņām, kurām, piemēram, jāmēģina dabūt ratiņus vagonā. Diez kādas iespējas ir invalīdiem pārvietoties ar vilcienu? Mjāāā, it kā jau PSRS gadus 20 jau kā beigusies, ne? Kā Jums šķiet, labi apmaksātie A/S Pasažieru Vilciens vadītāji un varenie lietu bīdītāji no A un Š kvadrāta kompānijas? Vai esat kaut reizi, nu tā no A līdz Z izmantojuši LDz piedāvāto servisu? Neticu. Piedodiet, neticu, ka esat braukuši. Bet, ja nebraucat, tad arī nezinat, cik ļoti bēdīgi tas viss ir. Paralēlā Latvija – welcome back to USSR.

11 Responses to back to USSR

  1. Pirmā daļa – kā dzeja. Otrā – lieka realitāte.

  2. Tieši šodien braucot LDz vilcienā (karsts laiks) nodomāju, kā gan “durās acīs” tas, ka nav kondiškas… pabraukājot Honkongas, Pekinas vai Singapūras metro kaut kā ātri pierod visa kas tur IR.. ehh.

  3. es zinu, kāds ir LDz :))

  4. man liekas, mazliet par daudz gribi. piedod. jārēķinās tomēr, ka tādi kā Tu priekš LDz darbiniekiem ir reti muzeja eksemplāri. Un 20 gadi arī nav nekas. Mozum, šķiet, 40 bija vajadzīgi.

    Man jau liekas, ka nav tik slikti. Un tiem, kam liekas, ka ir slikti, der izmēģināt Krievijas sab-transa industrijas valdzinošo šarmu…

  5. Strādātu tajā kasē, jau pēc pāris mēnešiem būtu tieši tāds pats. Ne jau aiz laba prāta viņi tur sēž. Un kāds sakars tur ar Buldozeru? Ekonomikas, Satiksmes, Finanšu un Premjerministri jau gadus 2,5 ir Buldozera tiešie oponenti un kliedzēji “palaidiet mūs, mēs parādīsim, kā jāuzlabo serviss!”

  6. Bet toties pārbaudošie kontrolieri vilcienos ir nevainojami pieklājīgi: “Labdien, atvainojos, ka traucēju, lūdzu uzrādiet savu biļeti.” Un tā katram pasažierim.
    :))

  7. ar mūsu vilcieniem viss ir kārtībā. protams, problēmas invalīdiem un māmiņām būs un paliks. šo lietu varētu atrisināt paaugstinot peronus, bet tas nav izdarīts. tas, ka kasiere sagurusi 23:24, nav brīnums, un katrā stacijā tieši pie kases ir vilcienu saraksts…

  8. Tas kā kurš. Ir arī tādi, kas pat “labdien” nepasaka un vēl sāk īgni purpināt, ja tev pietiek nekaunības laikus nepamanīt vispārējo pārbaudi un rezultātā uz tavu “nesagatavoto” biļeti ir jāgaida 5 sekundes ilgāk.

  9. Kukainīts

    Bet Aldim ir taisnība. Ir pagājuši 20 gadi un LDz nerūp cilvēki, pasažieri, jo tur nevar “kāst piķi”.
    Varbūt arī kopumā viss tas Pasažieru Vilciens prasa lielas investīcijas, bet, ja mums būtu ātri vilcieni, ar kuriem no laukiem varētu nokļūt pilsētā, un atpakaļ, tad attīstītos arī bēdīgās mazpilsētas.
    Bet domāju, ka tas turpmākos 20 gadus nespīd.

  10. Man jau šķiet, ka papildus AŠ un PV Vadībai kritika vienlīdz pienākas arī daudziem citiem zemāka līmeņa vadītājiem. Jo vairāk saskaros ar valsts iestādēm (un arī lielākiem privātkantoriem), jo vairāk ir redzams, ka katrs darbinieks jebkurā līmenī vispirms piesedz savu pakaļu, bet par kopējo lietu (labumu sabiedrībai, tautai) domā tikai tik, cik tas atbilst viņa pakaļas piesegšanas interesēm. Un ja kāds tomēr kaut ko labu izdara, tad viņu norok par procedūras neievērošanu, un uz saraktās kaudzītes pakāpjas pats racējs.

  11. pazīistamas sajūtas! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>