ātrās naudas laikmets

Tarkovsky_StalkerPagājušogad, neilgi pirms mani slimība uz mēnesi noņēma no trases, kāds mans draugs ierādīja, ka filmas, kuras sen vairs nerāda Forumā vai Kinogalerijā, nav obligāti jāmeklē Pirātu līcī, bet var skatīties online. Tā nu es aptuveni pusgada laikā esmu noskatījies kādu čupiņu ar filmām, iepraktizējies neilgā laikā atrast interesējošo filmu ar googles tantes palīdzību, filmas nosaukumam pievienojot maģiskos vārdus watch online vai смотреть онлайн, baudīju kino klasiku. Wifaijs tagad gandrīz katram mājās, tāpēc tas ir gana ērti un arī patīkami (vismaz nav jāšķebinās no popkorna smakas un jābauda citu skatītāju klepus, sarunas, konfekšu čaukstoņa utt…).  Pēc kāda laika pievienojās seriāli – Dexter (kuru nominēju par visu laiku labāko seriālu), tad mēģināju saprast Homeland šarmu, šobrīd sekoju Following.
Patiesībā nav jau tik ļoti traki, ir redzētas arī jaunās filmas autentiskā vidē (kino)  – par tīģeri, amerikāņu versija par krievu mīlestību, arī Argo. Arī man šo filmu reklāmas kampaņu laikā nav paslīdējusi garām informācija par daudzsimtumiljonu budžetiem un kases ieņēmumu panākumiem pirmajās nedēļās. Tā nu es sev uzdevu jautājumus, uz kuriem pagaidām man vēl nav atbildes. Skaidrs, ka bezmaksas kino (mūzika, grāmatas, mediji etc..) online kļūs pieejams aizvien biežāk un biežāk, kā arī izaugs jaunas paaudzes, kuriem nemaksāt par šādu pakalpojumu būs ieradums, jo par to samaksās reklāmdevēji. Kā tas ietekmēs saturu – vai galvenais uzsvars netiks likts uz formu, ārišķībām, lai izdabātu reklāmdevējiem un reitingiem? Piemēri jau ir – paskatoties, cik ļoti ātri attīstās 3D kino, kādi panākumi ir apšaubāmiem realitātes, koru un precēšanās TV šoviem un dzeltenajai presei, kā arī reklāmdevēju ietekmei uz mediju saturu, varam tikai secināt, ka visi, gan tieši, gan pastarpināti esam nonākuši īsā naudas un naudīgo interešu pavadā. Ka tiks meklēti jauni risinājumi finansēt saturu un saturs, ņemot vērā reklāmdevēju intereses, paliks aizvien mazsvarīgāks, turpretī ar saturu piesaistītie tūkstoši un miljoni – aizvien būtiskāki. Kas nozīmē ātru kvalitatīva satura nāvi.
Kā domā tu? 

2 Responses to ātrās naudas laikmets

  1. Tu no vēl vienas puses esi ieraudzījis “ātrā laikmeta” ēnu, ļoti bieži aizdomājos kā uz tām ēnas pusēm reaģēt, šobrīd vienīgā ideja – smaidīt (par velti …).

  2. Katram mākonim zelta maliņa. Pēc tam nākamā paaudze skums par ko citu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>