atkal jau par labu servisu, kura… hmmm… nav

Man vajadzēja uztaisīt t-kreklu ar bildi. Jūs jau ziniet, kur tos kreklus drukā – dabūju bildi, mākslinieks apstrādāja, ierakstīju diskā, drošības pēc 3 versijās (ja nu gadījumā nav āboļkompis, lai tomēr lielāka iespēja, ka saprot).  Nesaprata. Paliku bez krekla. Jo “ņemam tikai .jpg un .bmp bildes”. Nekādi profesionālie bilžu standarti netiek atbalstīti, jo tad darbinieki Photoshopā tik bildes labošot, nevis kreklus drukāšot. Intereses pēc gan atļāvos apvaicāties, cik dienā ir tādi kā es – dunduki ar tifiem vai png bildēm, – neesot maz, bet vispār, tas neesot jautājums pie viņa, viņš te neesot nekas.
Labi, Dievs ar viņu, eju, turpat stacijas mājā sameklēju netālu esošu fotoveikalu, kur man par pliku paldies ir gatavi pārtaisīt bildi uz vajadzīgo formātu un pat iekopēt telefona atmiņas kartē. Ātri un draudzīgi. Liels paldies!
Tad  man kā ar āmuru pa pieri – žēl tik, ka neviena blakus nav ar ko saderēt, būtu laimējis šampanieti derībās – kreklu bode takš neņems to sasodīto karti, noteikti būs vai nu diski vai USB flaši. Aste kājstarpē, plecos uzrāpjas vismaz vēl 3 mugursomas, bet mana cerība  atrast labu servisu ir sīksta. Nepamatoti: ” Tikai diski vai fleši!”, noskalda kundze un vakars slēgts. Laika vēlreiz ķēpāties ar pārrakstīšanām, datu nesēja pirkšanām nav  (kuru starp citu, nevarēs pēc aizņemšanās atdot atpakaļ, vecīt, te tev nav nekāda Kanāda :) ). Nu neko, secināju, ka manus 10 latus kreklu veikalam nevajag.
Pēc tam es padomāju, ko es būtu darījis, lai nezaudētu klientus nepareizu formātu vai datu nesēju dēļ:

1. Iegādājies maksimāli visu datu nesēju lasītājus, tas man maksātu ap 20 – 30 latiem, ja nu vienīgi ir kādi eksotiskie, par kuriem es nekā nezinu :)
2. Ja nu gadījumā patiešām ir tā, ka pasūtījumu ir tik daudz, ka esošais stafs fiziski nespēj rediģēt bildes, tad es būtu pieņēmis darbā vēl vienu cilvēku, uzlicis pakalpojuma par attēlu rediģēšanu stundas maksu, piemēram 30 vai 40 Ls/h un kaut vai visu dienu rediģētu attēlus,
3. Komunicētu klientiem, ka mums nav neviens komerciāli lietots formāts, kuru nevaram atvērt un uzdrukāt uz krekla, pretējā gadījumā – krekls un apdruka par brīvu. Spēle un izaicinājums. Cilvēkiem patīk un tas ir ērti. Patiess serviss – tu atnes to, kas tev ir un mēs izdarīsim visu, lai to dabūtu uz krekla.

Bet laikam, ka šādus risinājums līdz reālas konkurences brīdim gaidīt būtu utopiski.  Interesanti, kurā brīdī biznesa īpašnieks to sapratīs?

16 Responses to atkal jau par labu servisu, kura… hmmm… nav

  1. Lady Gaga ir tāda dziesma “Telephone”. Viņa gan tur dzied “Stop callin'”, bet es aicinātu nākamreiz tomēr ar kreklu mašinēriju sazvanīties pirms mešanās uz drukātavu. Adobe Photoshop licence maksā pietiekami, lai viņi negribētu bāzt to uz katra kompja katrā lavočkā. Un freeware risinājumi ļoti iespējams tev sabojātu prieku ar nobīdītām līnijām vai citādi nepareizi renderētu failu. Līdz ar to lielāka jezga nekā labums.
    Par tām kartēm, ko nelasa.. tev nestandarta gadījums, diez vai nes telefona kartēs sarakstītas bildes visi. ;)
    Vienā vārdā, protams, forši būtu, ja būtu, bet šai gadījumā viens zvans būtu visu salicis pa plauktiņiem un šī raksta nebūtu. :)

    • Man gan šķiet, ka uzņēmums, kurš nevar nodrošināt USB spraudni microSD kartei vienkārši neko nesaprot no klientu servisa. Tāds spraudnis varbūt maksā max. 1 Ls. Manai kartei tāds līdzi nāca par velti, bet nu ikdienā jau līdzi nestaipu, tā ka tas tikai būtu loģiski glabāt tādu veikalā, kurā paredzēts pieņemt klienta digitālos failus.

  2. Tas līdzīgi kā ar .doc un .docx – ir varen daudz cilvēku, kam nav tās jaunās versijas, tāpēc man jāpielāgojas un jāsūta viņiem dokuments vecajā versijā.
    Arvien ir varen daudz vietu, kur skenēts dokuments netiek pieņemts, vajag faksētu – nu aplam, bet man vieglāk ir aizrādīt, argumentēt, kāpēc skenēts ir ērtāk utt., tomēr pielāgoties viņu prasībām.
    Par to bodi – nu kāda cita formāta bildes viņi gan varētu pamēģināt pieņemt, bet ar tām kartēm ir kā ir, tās tik dažādas, grūti sagādāt tehniku, lai katru karti varētu nolasīt, tāpēc saprotama vēlme vienkāršot procesu.
    Un man jāpiekrīt – pirms tam būtu derējis piezvanīt.

    • aldis hofmanis

      ne pa velti es pierakstiiju par fotoveikalu – tur bija gan visu (!) iespējamo datu nesēju lasītāji, gan saprata tif formātu, gan varēja pārlikt uz jpg un turklāt tas neprasīja Photoshopu. Tas nemaz nav tik grūti, tik nedaudz pakaļa un smadzenes japakustina :)

    • Man atkal ir otrādi, es nezinu nevienu klientu, kurš faksa vietā neņemtu pretī ieskanētu dokumentu. Ak jā, neviens no šiem klientiem nav Latvijas uzņēmums :)

      Mani vienkārši fascinē attieksme, ka būtu Aldis tikai piezvanījis, un servisa problēmas nebūtu. Būtu gan, jo tas jau šim uzņēmumam neko nemainītu – neprasme apkalpot klientu jau paliktu tajā pašā līmenī.

      • Nu nebūtu. Uzdotu vienu jautājumu: kādā formātā jums var nest attēlus? I vsjo. Viens jautājums šai gadījumā visu atrisina. Ignorantia legis neminem excusat, tā teikt.

      • Tas neko neatrisina, jo Aldis nav vienīgais klients. Visiem pārējiem problēma paliek tā pati, jo vairums nezvana par pašsaprotamām lietām, piemēram, hallo, vai Rimi, vai jūsu veikalā es varu nopirkt pienu? Un vai es varu norēķināties ar Visa karti?

  3. Pieļauju, ka šo iestāžu (ja nemaldos, tad vesela bodīšu tīkla) vadītāji ir padomājuši par +, – un galvenokārt jau apjomiem pirms izvēlējušies tieši šādu stratēģiju.

    • Ne tikai viņi – domāju, ka 90% uzņēmumu Latvijā ir izvēlējušies šo stratēģiju, ka klientiem ir jābūt pateicīgam par to, ka viņus vispār laiž veikalā pa durvīm iekšā. :)

  4. naktssargs

    Aldi, nu tak kaut kā esi iemaldījies ne tur. Ir lieliska organizācija, kā http://www.uzvelckreklu.lv, tur nevien strādā skaistas meitenes, bet arī smuki drukā kreklus un pasūtījums veicams pat internetā. Iesaku! ;) Tālr. 20042038

  5. Bet kreklu drukataji tak nav jau viens kantoris. Cita lieta, ka gribas leti, bet serviss zems – t. i – naksies rekjinaties ar kaut kadiem sviestiem, tad cita lieta – jamegjina un jasecina vai tas pienjemami, vai gribas labu servisu par augstaku samaksu.
    Otrs , ticamak, ka tu ta biezji saktu tur paradities, ari attieksme mainitos. Vismaz pec manas pieredzes , tiesa gan, citas darbibas jomaas.

  6. Pārāk cepaties par tehnoloģijām. Situācija takš vienkārša: strādā beibe par 150ls mēnesī un viņai, atvainojiet, ir pajāt par bodītes apgrozījumu un tamlīdzīgām nesaprotamām lietām.
    Interesantāk ir mēģināt izdabūt jelkādu infu no veikala Depo darbinieka vai Maximas gaļas pārdevēja.
    Un vēl interesantāk ir mēģināt no Latvijas labākās pilsētas Pāvilostas piezvanīt kādam, ja esi tele2 klients. Vot tā ir attieksme no Būt Varonim Nemaksā Neko kantora! Nav zonas Pāvilostā!

  7. Tikko izlasīju: http://guntis.lv/vilcienu-kuriozi-maroka-un-celosana-studentiska-gara/

    1) Studenti Āfrikā nolemj ietaupīt naudu, nopērkot ātrvilcienā biļeti tikai līdz pirmajai pieturai.

    2) Konduktors šos pārbauda un studenti mēģina izlikties, ka nerunā angliski.

    3) Konduktors apstādina vilcienu tuksneša vidū, kur nav stacijas, un liek šiem izkāpt.

    Kas pirmais ienāca prāta? Ka studenti tiek izsēdināti par braukšanu bez biļetes? Vai ka konduktors cenšas iekasēt maksu ar ekstrēmiem līdzekļiem? Nekā tamlīdzīga!

    4) Konduktors ir sazinājies ar pretimnākošo vilcienu, lai “nomaldījušies” studenti varētu nokļūt pareizajā stacijā.

    RS vadība varētu braukt uz Āfriku mācīties, kādam jābūt labam klientu servisam :)

    • aldis hofmanis

      man patiik. tas ir patiess serviss. galvenais – neviens uz nevienu nevar apvainoties:)

  8. hehe, daži komentāri lieliski parāda, kāpēc ir slikts serviss šeit.. Tas taču normāli esot !!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>