apklusiniet taču to idiotu!

Restorānu biznesā ir nerakstīts likums – ar klientiem zālē nevajag strīdēties. Vai pēc iespējas mazāk vai nemanāmāk, jo, ļaujot klientam ilgāku laiku publiski paust savu neapmierinātību, pārējie restorāna apmeklētāji kļūst par nepatīkamā incidenta lieciniekiem un tas var ietekmēt viņu lēmumu apmeklēt šo iestādi vēlreiz. Līdz ar sociālo tīklu (twiter, facebook, blogu un tml) rašanos un dažādu biznesu pārstāvju iesaistīšanos šajā komunikāciju spēlē, da jebkurš bizness ir kļuvis par tādu pašu atvērtu ruporu neapmierinātu klientu izpausmēm. Protams, jāņem vērā arī latviešu mentalitātes īpatnības – esam kritiski, noliedzoši, tīksmināmies par citu neveiksmēm (protams ar patīkamiem izņēmumiem), tādēļ šāda  veida komunikācijas sēkla parasti krīt auglīgā augsnē. 
Pirms pāris dienām es uzsāku sava veida eksperimentu par sociālo tīklu spēku un mobilo operatoru reakciju uz kritiku vai provokācijām. Ko es panācu? Patiesībā neko. Labi, formāli reakcija bija, pat no TELE 2 puses, lai arī pēc īpaša uzaicinājuma. Vai es panācu sākuma vēlamo  uzstādījumu (rēķinu līdz 15 ls mēnesī un patiešām ĪSTU subsidēto telefonu, nevis telefonu uz nomaksu)? Nē, operatori visādi centās mani pārliecināt, ka 75 santīmu atlaide vienam rēķinam ir tas, ko esmu nopelnījis pēc gandrīz 10 gadu maksāšanas LMT vai arī Bites visu-varam-sarunāt, tikai nāciet un runāsim. Tik neviens nedzirdēja vai negribēja redzēt sākuma uzstādījumus. 
Pārrunājot lietu ar paziņām sociālajos tīklos vai tuviniekiem, man tika vaicāts, vai nevajagot iedot LMT mārketinga vadītāja Normunda Zalpētera numuru, kādas ir iespējas visiem pāriet no viena tīkla uz otru, lai ieekonomētu uz savstarpējām sarunām, izkruķīties, lai tomēr man palīdzētu izkārtot vēlamo. Tad es sapratu divas lietas – labu un sliktu. Mēs, lielākā mūsu sabiedrības daļa padomju laikos ir iemācīta izkruķīties, izfiškot kā panākt vēlamo rezultātu.  Tā būtu tā labā. Bet sliktā ir tā, ka, piemēram, tāds LMT veģetē uz šim sabiedrības prasmēm, jo patiesībā tas būtu mārketinga un pārdošanas daļas uzdevums – panākt, lai klienta vajadzības ir piepildītas, lai klients ir apmierināts. Nezinu gan, vai šāda strausa politika šajā situācijā un sociālo tīklu laikmetā ir pareizā, ja es būtu LMT vietā, tad darbotos pēc augstākminētiem restorāna principiem – apklusinām takš to idiotu, lai nesarodas pārāk daudz līdzskrējēju. Vai Bites vietā – dabūt lojālu klientu uz 2 gadiem, kurš maksā rēķinus un poteciāli var pārvākt vēl bariņu ar cilvēkiem – tas tomēr ir viena telefona vērts.
Kā jums liekas, vajag vai nevajag to idotu apklusināt?

4 Responses to apklusiniet taču to idiotu!

  1. Sveiks, Aldi!
    Bite ir patiešām ieinteresēta savu klientu un potenciālo klientu vēlmēs, mēs esam gatavi palīdzēt un atsaukties dažādiem priekšlikumiem. Arī šoreiz atklāti un publiski esam snieguši savu piedāvājumu, atsaucoties Taviem komentāriem. Diemžēl šobrīd labāku piedāvājumu HTC Legend nevaram piedāvāt. Tomēr priecāsimies, ja izlemsi „ienākt mūsu restorānā” un tuvāk aplūkot mūsu „ēdienkarti” :)

  2. Nez vai vai restorānā katram klientam, kas skaļi pieprasa “vēlos turpmāk pie jums ēst pusdienas par puscenu un nekā savādāk. Un aperitīvu lūdzu ielejiet bez maksas”, tas arī tiek piedāvāts, lai viņš apklustu? :)

    • aldis hofmanis

      Parasti restorānos klientus, kuri nāk jau 10 gadus sveicina pie ieejas, nemaz nevaicajot ielej aperativu un visadi citadi izdaraas. savukart, ja man par fri kartupelisiem saks prasiit 5 latus, tad es skaļi kliegšu, ka laupa:)

  3. Vislielako sminu man izraisa “ka 75 santīmu atlaide vienam rēķinam ir tas, ko esmu nopelnījis pēc gandrīz 10 gadu maksāšanas LMT ”
    Es biju pavisam lidziga situacija, it ka ir 6. atlaizu limenis, bet realitaate, pie esosajiem tarifu planiem un pakalpojumiem, tas atlaizu limenis man nedeva pilnigi neko!!! Lai ari man visus sos 10+ gadus loti simpatizeja un patiesiba, veljoprojam respekteju LMT, izskiros par soli pariet pie cita opreatora, proti, Tele2. Piedavajums bija publisks un pavisam izdevigs, tas pasas dienas vakara, kad biju iesniedzis iesniegumu par pareju pie cita operatora man zvanija LMT un piedavaja identisku piedavajumu. Ir zel par to, ka rupes par Tevi sak izraadit tikai tad, kad saprot ka tulit tulit Tevi pazaudes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>